De Liebster Award (2;-)) / Nominatie Children’s right to play

IMG_6690

Yahooo-jippie-ya-yeeh, ik ben afgelopen zaterdag voor de tweede keer genomineerd voor de Liebster Award. Deze keer door Myriam van http://bubbliciouslyme.com
Dank je wel Myriam, ik ben er erg blij mee.

IMG_6691

Myriam haar blog is ook zeker de moeite waard. Ze schrijft op een luchtige, zeer onderhoudende manier over alles en nog wat, maar met name over hoe ze haar leven weer op heeft gepakt na een burn-out.

IMG_6692

Je mag zelf niet terug genomineerd worden.
-Alsjeblieft zeg!-
Oké. Daar gaan we:

1.
Waarom begon jij te bloggen?
Ik ben begonnen met bloggen in mei 2013. Ik was in april dat jaar met heftige nekpijn opgenomen geweest in het ziekenhuis. Toen ik weer thuis was kreeg ik ineens zoveel pijn in mijn gewrichten, pezen en spieren, dat ik een paar maanden, een dik jaar eigenlijk, amper heb kunnen lopen.
Mijn blog was dus een beetje bedoeld om mijn vorderingen bij te houden, maar in juni van datzelfde jaar hoorden we dat mijn vader darmkanker had. Hij overleed vervolgens in januari 2014. In maart vorig jaar bleek dat mijn moeder longkanker heeft. Mijn enige zusje overleed afgelopen november aan de gevolgen van een hersenbloeding.
Uiteindelijk werd dus niet mijn lichamelijk herstel de rode draad van mijn blog, maar ziekte en dood.

2. Met welk dier kun jij jezelf het beste omschrijven en waarom.
Een kat. Zonder meer.
Het eenzelvige. Het kunnen plukken van de dag. De voorliefde voor luieren op fijne plekjes in het zonnetje. Lekker thuis, of in de tuin. That’s me;-)

IMG_3392

3.wat zijn volgens jou jouw vijf sterkste punten?
-Vergevingsgezind, ik blijf niet lang boos
-Opkomen tegen onrecht, ook voor andere mensen en voor de dieren.
-Zelfredzaamheid, ik kan prima alleen zijn
-Inlevingsvermogen
-Eerlijkheid duurt het langst, ik ben niet bang om mijn mening te geven.

4. Wat zijn volgens jou drie mindere kanten van jezelf?
-Ik kan moeilijk kletsen over koetjes en kalfjes. Daar ben ik gewoon niet zo goed in. Ik voel me vaak ook een beetje ongemakkelijk dan, of verlegen. Voor mij hoeft dat ook eigenlijk niet zo eigenlijk. Is dat gek?
– Ik denk het vaak beter te weten. Dat ìs meestal ook zo;-D Rem heeft een beetje hetzelfde. Lastig, lastig, maar we zitten meestal gelukkig wel op één lijn, hebben dezelfde logica, waarden en normen. En drómen niet te vergeten.
– Ik doe alles met 100 procent overgave. Beetje op het autistische af soms vindt Rem, maar ben ook snel verveeld.
Of laat ik liever zeggen: alweer geïnteresseerd in iets anders waar ik me dan weer vol overgave op stort;-D

5. Wat is je favoriete vakantiebestemming en waarom.
Deze vraag heb ik al eens hier beantwoord.

6. Wat is je favoriete muzieknummer en waarom.
‘I want you’ van Elvis Costello.
Dat is echt het nummer van Remco en mij.
Onze mooiste trouwfoto is tijdens dit moment genomen door een vriend met zijn mobiel.
Het was een magisch moment. Alle mensen die me dierbaar zijn stonden in een kring om ons heen. Ze waren er toen nog. En Kylian danste even later op onze armen met ons mee. Acht was hij, en hij vond het prachtig.

IMG_6693

7. Mijn laatste boek?
Dat was ‘Landleven in de stad’. Een boek over tuinieren. Erg leuk en leerzaam met recepten voor zaadbommen en heel veel andere ideeën om het de beestjes om ons heen wat makkelijker te maken om te overleven. Gelukkig zie je overal steeds meer geveltuintjes, vlinder- en bij vriendelijke middenbermen etc. verschijnen.
Het zijn soms maar hele kleine aanpassingen die een wereld van verschil kunnen maken voor de allerkleinsten onder ons.

8. Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan.
Geen idee. Dat is zo lang geleden. Ik kijk ook al niet veel tv. Als ik kijk is het naar het journaal, dwdd, boer zoekt vrouw, divorced en ‘Ik vertrek!’ Daarmee heb je het wel zo’n beetje gehad bij me. En als ik dan om me heen hoor en lees over al die series die je ‘moet zien’. Het lijkt me allemaal zo zonde van mijn tijd. Ik lees of schrijf liever. Wat een oud wijf hè? Haha.
O wacht. Ik weet het alweer. De film die ik het laatst zag was Gooische vrouwen. Een paar maanden geleden op tv of zo.
Leuke film hoor.

9. Mijn favoriete outfit?
De yogabroek en yogashirts die ik laatst kocht. Ze zitten heerlijk. Ik word nogal snel gek van kleding die niet lekker zit of kriebelt. Als ik thuis kom kleed ik me meestal snel om als zwerver of gordijn.
Ik ben daarom ook gek op warm weer. Lekker mijn korte spijkerbroek aan met een top en klaar!
Ik loop ook heel graag op mijn blote voeten. Liefst in gras, maar dat overleeft het niet bij ons, jammer genoeg.

Mocht je kunnen kiezen, welk werk zou je dan doen?
Mijn jeugdvriendinnetje Esther wist mij laatst nog te vertellen dat ik vroeger altijd journaliste wilde worden. Dat lijkt me ook wel wat. De hectiek bij zo’n grote krant, prachtig.
Maar ik zou ook best een roman willen kunnen schrijven, ergens aan een zwembad in Toscane of zo.
Advocaat lijkt me ook wel wat.
Of de politiek.
Wat dacht je trouwens van tuinarchitect?
Of makelaar?
Allemaal leuk, leuk, leuk.
Hoewel, in deze tijd?

Goed, dat waren de vragen.
Leuke vragen hoor Myriam.
Ik hoop dat je een beetje tevreden bent met de antwoorden?

En nu mag ik zelf dus nomineren.
Dat is nog het leukst!
Nou, daar komt ‘ie hoor: (tromroffel)

Om het blog dat ik graag deze Award zou geven echt volop onder de aandacht te brengen wil ik vandaag alleen dit blog nomineren.
Het is het blog van schoolmeester Wilco die (in ieder geval voor een jaar) zijn baan heeft opgezet om zich als vrijwilliger in te zetten voor ‘Chikdren’s right to play’.
In eerste instantie vermoedde ik dat hij gewoon willekeurig zo veel mogelijk blogs is gaan volgen om zodoende zijn eigen blog (en dus goede doel) onder de aandacht te brengen, maar hij leest gelukkig ook de blogs die hij volgt.
Phieuw!

De vragen die ik graag aan Wilco wil stellen zijn de volgende:

1. Wanneer en waarom ben jij begonnen met je blog?

2. Kun je de inhoud van je blog in drie regels samen vatten?

3. Welke vijf woorden zijn het meest op jou van toepassing.

4. Wat vind je van de wereld?
-Wat is het eerste wat in je opkomt als ik deze vraag stel.-

5. Hoeveel kinderen heb je zelf en hoe oud zijn ze?

6. Naar welke muziek luister je het liefst als je fietst?

7. Zijn er misschien kleine dingetjes die we kunnen doen om je te helpen je doel te bereiken?

8. Ben je ook te volgen via twitter of fb?

9. Als het jaar voorbij is, wat zou je dan het liefst willen gaan doen?

10. Is er misschien een vraag die ik niet heb gesteld, maar die je graag had willen beantwoorden?
Welke en wat was je antwoord dan geweest?

Wilco, ik hoop dat je blij bent met je Award.
Maar voel je tot niets verplicht hoor, je hebt het al druk zat.

En hier in Blogland zijn ze echt niet zo moeilijk.

Fijne dag allemaal.

19 gedachtes over “De Liebster Award (2;-)) / Nominatie Children’s right to play

  1. Dank je wel, Narda!! Het was een genoegen om de antwoorden op de vragen te lezen. Ik bekijk seffens 😉 de blog die je nomineert. Wat een mooi initiatief lijkt me dat.
    Je trouwfoto heeft ietis magisch 🙂 Ik ben ook héél slecht in small talk. Lieve groeten,

    Liked by 1 persoon

  2. Gefeliciteerd! Jij kan wat mij betreft niet genoeg Awards ontvangen. En heel lief van je om Wilco te nomineren. Ik ga nog even een bezoekje aan hem brengen.
    Wat zagen jullie er prachtig uit op jullie trouwdag ❤
    Liefs Kakel

    Liked by 1 persoon

  3. Van harte gefeliciteerd, Narda. Als iemand het verdiend heeft, ben jij het wel. Leuk om nog weer wat weetjes over jou aan de weet(jes) te komen. Wilco’s blog ontdekte ik gisteren – of eigenlijk moet ik zeggen dat hij het mijne ontdekte, want hij stond zomaar opeens bij mijn blogvolgers. Ik ga hem nu zeker ook volgen.

    Like

  4. Wat een mooie foto 🙂 !!!
    Je antwoord op welke job je zou willen uitoefenen vind ik leuk. Je bent er met andere woorden nog steeds niet uit geraakt? Probeer dit wel te doen vooraleer je met pensioen gaat :).
    Ik ben ook getrakteerd met die award – heb die al netjes ingevuld, en laat dit logje donderdag op mijn lezers los.

    Liked by 1 persoon

  5. 200 vólgers……? ik zou me er geen ráád mee weten en doe er juist veel aan om het er ver onder te houden, ik zou het anders niet meer bij kunnen houden!
    Maar altijd leuk om meer van loggers aan de weet te komen. Ik had me niet gerealiseerd dat jij nog betrekkelijk kort logt. Het is me destijds, bij m’n eerste reactie bij jou, niet opgevallen dat je toen betrekkelijk “nieuw” was. 😉
    Prachtige sfeervolle trouwfoto…… zwijmel de zwijmel……

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

