Let’s Lente

Het is even rustig op mijn blog.
Druk, met werk.
Piekeren.
Mam.
Zorgen voor,
en zorgen òm.

Ik ben ontzettend licht ontvlambaar de laatste tijd.
De hele wereld heeft het fout, en doet op het moment enorm zijn best mij het leven zuur te maken.
Zo voelt het, maar zo is het natuurlijk niet.

Hoewel?
Een kind dat steeds door blijft drammen over alles en nog wat.
Een moeder die nog steeds meer rookt in ons huis dan me lief is en we afgesproken hebben.
Roosterperikelen op het werk.
Remco die ook niet helemaal top in zijn vel zit.
Die de bessensap vergeet, Brinta koopt in plaats van havermout en de hutspot vergeet.
It is all far to much!

Ja, er wordt dus wat af gemopperd de laatste weken in huize ‘Gelukkige vondst’

Het wordt gewoon tijd voor de lente denk ik.
Een nieuw begin.

Of liever:
Een eind aan al het gezeur en gedoe.

29 gedachtes over “Let’s Lente

  1. Ga het niet opkroppen. Spreek het uit. Anders worden die ergernissen veel groter dan ze in werkelijkheid zijn. Stomme ergernissen kunnen lijden tot stress en stress kan lijden tot overspannen toestanden en je hebt al zorgen genoeg. Die lente is leuk, maar gaat je problemen niet oplossen. Gooi het eruit. Op een beetje vriendelijk manier. Dat is misschien wel zo tof. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Aan wie zeg je het.. De blogpost die je hier post had ik zelf kunnen schrijven, met iets andere details weliswaar. Het gaat niet goed met mijn moeder, ik haat dit kl..weer, mijn wasmachine ging stuk en vanmorgen had ik geen warm water in de douche. Ook maar een magere troost zeker voor jou? Maar het kan nu toch echt niet lang meer duren voor het beter weer wordt. En morgen is een andere dag. Take care of yourself. Zoals kliefje zegt, het is wel wat veel geweest …

    Liked by 1 persoon

  3. Je legt de verantwoordelijkheid van je boosheid buiten jezelf (genoeg aanleidingen hoor om boos te zijn, daar niet van), maar heel diep van vanbinnen is er vast wel een reden om blij te zijn. Zelfs als het geen lente is!

    Liked by 1 persoon

  4. Nou, ik vind het verre van gek hoor, dat je licht ontvlambaar bent!! Jij bent toe aan geestelijk rust, en op deze manier krijg je dat niet, hoe mooi en rustig het landschap in jou omgeving ook is……….
    Gelukkig gaat inderdaad het zonnetje weer meer kracht geven, hoop dat een beetje van die kracht jou bereikt en verwarmt.

    Liked by 1 persoon

  5. Het is gewoon ongewoon veel wat je allemaal te verstouwen hebt gekregen. Daar mag je best boos op zijn! Ik hoop dat het oplucht…Ik wens je havermout toe en veel lente!
    Liefs en een knuffel
    Kakel

    Like

Geef een reactie

