Zus

Jouw foto’s.
Alles
in één doos
in de hoek.
Zie je wel?
Met je agenda’s van geleefde jaren, bedremmeld ernaast.
En de tekeningen van jarenlang er bovenop.
Onder je schilderij het plastic doosje met je stem gevangen op een oud bandje in 1976.
Ik was erbij.

Je sieraden liggen netjes in de kast daar links, achter het glas, zie je wel?
Je telefoon -klaar voor gebruik-
naast je iPod op het kastje.

Dansend kom je voorbij op YouTube.
Gister werd je op Facebook getagt.
Je paardjes staan zolang maar even boven voor het raam.

Je energie
door een vlinder bewaakt
gevangen in een stille trom.

Ik heb je dr. Martens gedragen.

IMG_6246.JPG

IMG_6245.JPG

IMG_6247.PNG

Follow my blog with Bloglovin

34 gedachtes over “Zus

  1. Wat is de werkelijkheid onwerkelijk als je het zo onder woorden brengt. Het op deze manier verwerken van zoiets onbegrijpelijks – dat jou dat nou kon overkomen! – moet je wel helpen wennen aan wat is. Dat wens ik je althans van harte.

    Liked by 1 persoon

  2. Met tranen in de ogen

    de onafwendbare dood laat altijd een leegte na
    en volle, vaak kartonnen dozen
    waaruit later wordt gekozen
    wat weg moet of opgeborgen in een kast en la

    Jouw prachtige zus ziet het, Narda!
    Lenjef

    Liked by 2 people

  3. Blijven koesteren, die koestermomenten. Zo verdomde intens en mooi.

    Als ik dood ga, huil maar niet
    ik ben niet echt dood moet je weten
    het is maar een lichaam dat ik achterliet
    dood ben ik pas als jij die bent vergeten.

    En als ik dood ga, treur maar niet
    ik ben niet echt weg moet je weten
    het is de heimwee die ik achterliet,
    dood ben ik pas als jij dat bent vergeten.

    En als ik dood ga, huil maar niet
    ik ben niet echt dood moet je weten
    het is het verlangen dat ik achterliet
    dood ben ik pas als jij dat bent vergeten
    dood ben ik pas als jij me bent vergeten.

    [ Bram Vermeulen ]

    Like

Geef een reactie

