Project ‘Lost umbrella’s’

Sommige mensen worden een beetje somber van regen.
Mijn collega Marjon wordt juist hartstikke happy van regen, al is het om geen enkele andere reden dan dat het dan weer ‘Lost Umbrella’s’ regent in haar inbox.

Sinds jaar en dag verzamelt Marjon namelijk foto’s van vergeten, of domweg in de steek gelaten paraplu’s.
Het is een soort van hardnekkig virusje wat ze heeft opgelopen.
Of noem het een tik.
Het ergste is dat ze de hele werkvloer inmiddels heeft aangestoken.
Kom je dus iemand tegen die tijdens een hevige stortbui een tot gort verwaaide paraplu staat te fotograferen dan kun je er donder op zeggen dat het een collega van ons is.
Een gynaecoloog bijvoorbeeld. Of een verloskundige, een secretaresse, een verpleegkundige, een afdelingsassistent. Of ik zei de gek!
Niemand van ons kan tegenwoordig nog gewoon normaal, zoals ieder ander mens, in de stromende regen flink doorlopen als er ergens een paraplu uit een vuilnisbak steekt, of verloren en eenzaam op straat ligt te druipen, waar ter wereld dan ook!

Het is ooit begonnen als een klein grappig projectje, maar inmiddels is de duizendste ‘Lost Umbrella’ geplaatst op de speciale FB pagina. Daarnaast heeft ze en in 2014 een pracht van een website gelanceerd waarop je nog veel meer foto’s van haar kunt bewonderen, veelal in Amsterdam gemaakt.

Vandaar dat ik haar toch even een keertje met al haar 1000 parapluutjes eens een keertje flink in het zonnetje wilde zetten.

Als je het leuk vindt om ze te bekijken, of je hebt voor je er erg in had in de stromende regen zelf zomaar ineens een zielig verlaten parapluutje gefotografeerd, schroom niet, ga naar:
http://marjonveerkampphotography.com
Vindt ze hartstikke leuk!

Krommenie_128_hr

22 gedachtes over “Project ‘Lost umbrella’s’

  1. Ik beloof plechtig dat de eerstvolgende keer dat mijn eigen paraplu binnenstebuiten waait, er een foto van te maken. Dat moment kan nooit ver weg zijn. Alles gaat bij mij stuk, zéker een plu. Wat een geweldig idee om dergelijke foto’s te sparen. Ik word er gewoon blij van 🙂
    Liefs en een knuffel

    Like

  2. Er zitten wat mooie foto’s tussen op haar site, en niet alleen van paraplu’s. Je had al eens iets gezegd over die paraplu “fetisj” van je collega. Kort daarna zag ik een verloren paraplu en heb er met mijn telefoon een foto van gemaakt. Maar helaas is het geheugen kaartje niet meer leesbaar.
    Als ik haar site zie bedenk ik me dat ik ook weer eens tijd moet vinden (maken) om weer iets met mijn foto’s te doen.

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk, dit soort projecten. Ik had ooit eens bedacht dode dieren aan de kant van de weg te fotograferen maar liet het uiteindelijk varen. Het was sowieso lastig telkens op de snelweg te stoppen en ik vond het achteraf ook een beetje… hmmm…

    Like

Geef een reactie

