De Liebster Award!

Zo lief, ik ben gister door Saar van http://galabria.wordpress.com genomineerd door de Liebster Award. Deze award is bedoeld om bloggers die nog niet zoveel volgers hebben wat meer aandacht te geven.
Hoewel ik zelf méér dan tevreden ben over dat aantal neem ik hem toch graag aan, al was het maar om zelf deze Award door te kunnen geven aan bloggers wiens blog ik graag onder de aandacht wil brengen.

De vragenlijst.

Hierbij de antwoorden op de vragen die Galabria mij stelde:

1. Wat wil je in 2015 zeker realiseren?
Oeps, moeilijke vraag voor me.
Zoals je misschien weet ben ik in 2014 zowel mijn vader als mijn zusje verloren. En het zou een beetje onrealistisch zijn te verwachten dat mijn moeder over een jaar nog leeft, afgelopen maart is bekend geworden dat ze longkanker heeft, en hiervoor laat ze zich -een bewuste keuze- niet behandelen. Ik zal er alles aan doen om de maanden die mijn moeder nog rest zo prettig mogelijk te laten zijn. Dat ten eerste.
Aan het eind van 2015 hoop ik dat Remco, Kylian, neef en ik nog gewoon samen mogen zijn in goede gezondheid. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Misschien Rem en ik met wat minder dikke buikjes, maar da’s maar bijzaak hoor!

2. Op welke bestemming zou jouw droomreis plaats vinden en waarom?
Okeeeej….
Dat weet ik wel:
West-Australië, Perth, Fremantle.
Daar ben ik geweest in ’99. Ik logeerde met ienie-mini Kylian en mijn ex bij Robin, een vriend van ex. Robin is een heel belangrijk mens in mijn leven geworden en gebleven.
Rem en Robin kunnen het ook goed vinden samen gelukkig.
Over een paar jaar willen we heen. Als Kyl dan op de hogere hotelschool zit (àls), dan proberen we het met zijn stage te combineren. Kylians halfzus Jessica (27) woont ook in Perth.
Vage plannen nog maar hoor!

3. Welke dingen zou je uit je leven willen schrappen?
-parkeermeters
-mijn uniform op het werk
-saus flessen die iedere keer als je de koelkastdeur open trekt op de grond flikkeren.

4. Wat doe ik op een off-day, hoe vrolijk je jezelf weer op?
-Shoppen.
-Met een lekker broodje, een beker warme anijsmelk en een goed boek (blog, plog) op de bank.
-Zelf een blog schrijven.
-Opruimen en schoonmaken.
– Hardlopen. (Als ik dat toch ooit weer eens zou kunnen oppakken in 2015;-) en daarna dan lekker in bad.
Je zou het misschien wel van me verwachten, maar ik ben niet iemand die dan een wijntje gaat drinken of zo.

5. Noem drie likes en drie dislikes.
Likes:
-bloggen, lezen.
-zonnige warme gezellige terrasjes, en die heb ik ook in de tuin;-)
-vakantie/ vrije tijd
Dislikes:
-alle ellende in de wereld inclusief dierenleed. (Een echt Missen antwoord. Bah, wat afgezaagd hè? Maar ik laat hem toch lekker staan.
-Oneerlijkheid
-Onoriginele, suffe, bange mensen die veiligheid zoeken boven alles.
Die in hun meningen, hun interieur, hun kleding geen enkel risico durven nemen.
Meelopers dus.

6. Ben je een benzine of een diesel?
Jeetje. Er heeft nogal wat gehaperd aan dit motortje, zeker in 2013.
Toch maar een dieseltje zou ik zeggen.
Ik ben er toch nog?
En langzamerhand gaat het toch steeds beter?
Ik ga nog steeds vooruit!
Ja hoor, een dieseltje:
Tuf, sputter, pruttel, that’s me!

7. Wie zou je nooit willen missen?
Als ik er maar één mag noemen?
Mijn zoon. Nooit!!!
-Nou ja, wel voor een stage periode of zo, maar ik zou hem niet echt kunnen missen in de zin van overlijden. Daar zou ik nooit meer overheen komen vrees ik.

8. Welk menu zou je kunnen bekoren?
Ik lust best veel hoor. Het ligt er ook maar net aan hoe het klaargemaakt is.
Een goede prei-schotel wint het altijd van een taaie biefstuk toch?

9. Als je een boom was, welke boom zou je dan zijn?
Geen idee. Doe maar iets met droge voeten, een mooi uitzicht, waar veel beestjes op bezoek komen zoals eekhoorntjes en een lekker geurtje.
Een Den?
Ja gezellig, en dan groots eindigen met prachtige lampjes op de Dam met kerst.
Of is dat een spar?
Ook goed.

10. Ben jij een planner?
Ja, dat ben ik.
Al lijk ik vaak nogal chaotisch en noemt Rem mij vaak Warda in plaats van Narda.
Rem is ook een plannertje.
We plannen en regelen wat af samen. Zalig.
Meestal zijn we het wel eens hoor.
Maar heel soms….

Goed, nu mag ik ook een aantal mensen nomineren.
Altijd moeilijk.
Eerst de vragen maar die ik geloof ik zelf ter plekke mag verzinnen.

1.lees je andere blogs en wat voor soort blogs lees je dan zelf het liefst?

2. Stel, je moet emigreren, naar welk land zou je dan gaan?

3. Hoe ziet een dag met een sterretje er voor jou uit?

4. Welke reis / vakantie vond je het allermooist en waarom.

5. Met welke vervelende menselijke eigenschap kun je maar moeilijk omgaan?

6. Hebben jouw vrienden één of meerdere eigenschappen gemeen, zo ja, welke?

7. Een mooie warme zomer of een prachtige winter met dik ijs en een Elfstedentocht?

8. Wat vind je het meest waardevolle tv programma en waarom?

9.
Wat, of wie wil je bereiken met je blog? Wat is je doel?
Is er een noodzaak?
Waarom blog je?

10.
Wat is ‘jouw’ liedje?
En waarom is juist dit liedje voor jou op het lijf geschreven?

En de genomineerden zijn:
1. Carolina van http://alleenenongewenstkinderloos.wordpress.com/

2. Karin van
http://overeenlevenmetwielen.wordpress.com/

3. Anna van
http://annaenhaarwereld.wordpress.com

Niet perse omdat ze zo weinig volgers zouden hebben maar gewoon omdat wat ze schrijven over het heden en hun verleden zeker de moeite van het lezen waard is.

Drie mooie sterke vrouwen.

Fijne zondag allemaal.

22 gedachtes over “De Liebster Award!

  1. Behalve dat reisje naar Australië lees ik geen grote ‘uitspattingen’. Heel gewone wensen en feitjes, gelukkig zijn met kleine dingen. En dat ondanks het feit dat je binnen afzienbare tijd weer iemand zult moeten afgeven.
    Eén ding verbaasde me, nl het feit dat je ontspanning vindt in poetsen en opruimen. Zoiets hoorde ik nog niet vaak…

    Like

  2. Punt drie van de te schrappen dingen: helemaal mee eens ! Hatelijk. Enne, kijk, TP zei het hierboven al. Onderschat Vlaamse mannen niet 😉 Ik kuis ook al eens zonder morren. En eens we er door zijn ben ik ook best tevreden. Maar niet elke week dank je wel.

    Liked by 1 persoon

  3. Opvrolijken van opruimen en schoonmaken…..???? Hoe is’t mógelijk…….daarvan raak ik juist diép in een depressie!
    Op het moment zijn vrij veel loggers minder actief door de drukke decembermaand maar je hebt volgens mij makkelijker te véél lezers dan te weinig! Daar is dus éigenlijk geen award voor nodig!
    maar jij hebt ‘m weer leuk ingevuld en met mooie vragen doorgegeven.
    Bij vraag 1 zou ik antwoorden . dat jouw blog bij mijn favorieten hoort, om z’n “levensechtheid” !
    Blogs waar ik regelmatig lees hebben allemaal wel iéts dat me aanspreekt……maar de één toch iets meer dan de ander dus….. niet iederéén valt onder m’n favorieten.

    Like

  4. Wat heb ik hier om gelachen zeg! Vooral die sausflessen! En die boom! Geweldig. Wat een schrijftalent heb je. Bén je! Ik hoop dat je nog mooie en gedenkwaardige momenten met je moeder mag beleven en dat als ze er straks niet meer is je je daaraan vast kunt houden. X

    Liked by 1 persoon

  5. Nu ik dit lees realiseer ik me dat ik met jouw nominatie – waar ik toen heel blij mee was – niets meer gedaan heb. Geen blogje aan gewijd of wat dan ook. Slordig. Hoe bestaat het dat opruimen en schoonmaken je uit een dip kunnen halen??????? Ik word er, meer en meer, st%&ntchagrijnig van! Het is zo’n zinloze bezigheid en er komt, voor mijn gevoel althans, geen eind aan!

    Like

  6. Pingback: De Liebster Award (2;-)) / Nominatie Children’s right to play | Beaunino

Geef een reactie

