All you Need (deel 2)


Ken je ze? Bonbons in zo’n doorzichtig zakje? Met een stickertje en een lintje erop dat zegt: ‘Bonbons van Visser’ maar wat eigenlijk zoveel betekent als: ‘Hierin bevinden zich de negen aller-Aller, Nee, de ALLERLEKKERSTE bonbons van heeeeeel Nederland!’ Stuk voor stuk kunstwerkjes zijn het. Een lust voor het oog. En als je het zakje voorzichtig bij je rechteroor houdt kun je ze met een beetje fantasie zachtjes horen fluisteren: ‘Eet mij, eet mij…’

Maar dat wil je niet. Nog Niet. Nee, want je hebt je voorgenomen ze te bewaren tot kerstavond. Lekker bij de Irish Coffee, All you Need, gezellig!

Ik had ze daarom al zo’n beetje uit voorzorg OP een kastje gezet. Links van de bank. In het zicht. En verzegeld. Met dat stickertje en dat lintje, weet je wel. Van alles wat ik namelijk IN de kastjes stop zie ik namelijk nooit meer iets terug. Behalve de lege verpakking dan. (Als het mee zit in de vuilnisbak).

Maar zojuist, toen ik even een verlekkerde blik wierp op mijn ‘playing hard to get’ bonbons zag ik dat het stickertje bij het linkerhoekje van het bonbonszakje een beetje leek om te krullen. Bij nadere inspectie zag ik dat er twee stuks ontbraken. Om precies te zijn: De ‘marmerpraline’ en het ‘kaneelbalkje’. Voorzichtig opende ik het zakje. Het Cointreau blokje zei toen met een hese sexy stem:
” Luister schatje, zeven bonbons kun je toch niet delen door drie? Neem me nu maar…”
Tja, hij had wel gelijk natuurlijk.

En de anderen vervolgens ook….
——————————————————–
Ik zag vanavond de oproep weer van ‘All you Need’ voorbij komen op tv.
Het deed me denken aan dit blogje dat ik in 2012 geschreven heb.

Was er maar weer eens gewoon wat ruimte in mijn hoofd om me met dit soort stomme dingen bezig te houden….

9 gedachtes over “All you Need (deel 2)

  1. Oh… hou op! Ik heb een vruchtentaart gebakken, klaar staan bedoel ik. Slagroom geklopt. Verrukkelijke soep gekookt, visballetjes gedraaid, en er staat een brood met olijven en ui in de oven. En toch moet ik wachten tot vanmiddag. Zelfs van de kersenbonbons die ManB kocht moet ik afblijven.
    Ik begrijp je heel goed.

    Like

  2. De ruimte in je hoofd zul je niet terug krijgen door bonbons te eten. Maar de ruimte in je maag vullen met lekkere chocolade is volgens mij een klein stapje in de goede richting ❤
    Liefs en een knuffel

    Like

  3. Ruimte komt heus wel weer, daar hoef je niets voor te doen, dat gaat vanzelf. Je was toch al even afgeleid toen het het Cointreaublokje met hese sexy stem al die dingen tegen je fluisterde? Zie je wel dat het vanzelf gaat 😀 😀

    Like

Geef een reactie

