Hersenbloeding

Zus.

Het is gebeurd.
Het aneurysma in zus haar hoofd is geknapt.
Ik geloof in de Lidl.

Het ambulance personeel heeft een buisje in haar luchtpijp geplaatst.

UMCG
Scan
Hersenbloeding
Operatie
De Wilsbeschikking
waar ik zo op heb aangedrongen.

Mam
In shock.
Net of we niets is gebeurd
‘Slaap maar thuis Nar, anders kan ik helemaal niet slapen’.

Operatiekamer.
Open schedel.
Whats app.
Ex is daar.
Met zijn zus S. en neef, de zoon van mijn zus, net 17.
Whatsap, app, app enz.
Enz.
Heen en weer.

Lijstjes gemaakt voor mam.
‘Dit moet mee:’
Scotti.
Medicijnen.
Zonnebril.
En nog zoveel meer.
Volgens mij is ze in shock.
Ik huil een beetje.
Zij niet.
We schetsen scenario’s.

Wilsbeschikking.
Niet vergeten
‘Ex, meld je dit alsjeblieft?’

Rem haalt vrachtwagen leeg.
We tanken vast.
Ex belt.
De Operatie achter de rug.
Anesthesist is nog bezig.
Haar hart niet 100%.
Geen reacties van zus at all.
‘7 uur stopt de slaap medicatie’.
Kyl komt thuis.
Kyl gaat mee morgen.
(Buurtwacht ingeschakeld).

Operatie geslaagd, meldt ex.
Wij zijn hier.
200 km verderop.
‘Maar geen respons van zus’.
Ik zoek de wilsbeschikking.
Vind hem.
Lees hem.
Slapen.
Pakken.
Rijden.

‘Om 7.00 stoppen ze de slaapmedicatie’ zegt ex.
Ex is vannacht contactpersoon.
Na 7.00 ben ik het.
– DejaVu-
Als ze de slaapmedicatie niet meer krijgt moeten we afwachten of ze nog hersenactiviteit heeft.

01:15
Bericht van ex.
Ze ligt op ICU.
Situatie is zorgelijk.
Het staat er slecht voor.
‘Dat wordt steeds gezegd’.

Wij zitten aan tafel.
Zijn niet daar.
Kunnen moet daar zijn.
Dat weet zus ook.

Morgen zal ik er weer zijn.
Op de ICU.
Deze keer niet alleen.
Hopelijk kan ik haar weer aanraken.
Net als zeven jaar terug;
Een beetje schoonmaken.
Haar gezichtje strelen.
En hopelijk zal ik weer denken: He zus, je ligt dan wel in coma maar Ik Zie JE!
Luidt en duidelijk!

Je blijft mijn zusje.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd.
Altijd. Altijd. Altijd. Altijd. …,…,,,..,,.,.,,,

20 gedachtes over “Hersenbloeding

  1. Lieve lieve Narda ook dit verlies is weer niet te bevatten! Ik leef zo mee met jullie allemaal! Ben zo verdrietig voor jouw en je mam en Rem en Kyl en de zoon van zus. Pfff dit is niet te doen! Lieverd heel veel sterkte voor nu en de komende tijd! In gedachten bij jullie! Liefs Linda XXX

    Like

  2. Lieve Nar, ik moet weer heel wat bijlezen en lees dit nu pas. Ik schrik hier heel erg van. Ik wens jullie alleen heel, heel veel sterkte. Dit is ook voor je moeder een onvoorstelbare klap. Zo kort geleden haar man, nu haar kind. Heel veel kracht de komende tijd. Weet dat er mensen zijn die met jullie meeleven en in gedachten bij jullie zijn. Veel liefs.

    Like

Geef een reactie

