Gezever over werktijden en trein rijden

Sinds kort hebben we een nieuwe dienst erbij op het werk. Een tussendienst van 11.30 tot 20.00.

Gister en vandaag werk ik deze uren.
Ik moet er nog erg aan wennen hoor. Als ik aankom zijn er al twee secretaresses achter de balie aan het werk.
Ik ga dan daar achter, in de back- office zitten en beantwoord de telefoon.
Op het moment is daar nog een collega administratie aan het doen. Ze is aan het reïntegreren en kan nog niet achter de balie.

Verder is de back office ook de werkplek van de paviljoen coördinator en werken de artsen en verloskundigen daar ook af en toe hun administratie bij.
Kortom: een kippenhok af en toe, en dat trek ik Zo Ontzettend Slecht af en toe…

Om drie uur komt er dan nog een collega secretaresse van de avonddienst. Om vier uur gaan de dagdiensten naar huis, en dan ga ik samen met de secretaresse van de avonddienst front office zitten.
Het is ook wel weer gezellig hoor, dat wel, en het was broodnodig ook, die tussendienst. Vooral tussen vier en zes kan het ontzettend druk zijn.

Gister was ik pas om tien uur thuis, ik was tot 20:15 gebleven en daarna nog een fikse vertraging.
Vandaag ook al weer een vertraging. Met de collega van gister afgesproken dat ik vanavond dan de trein van 20:17 neem. Hopelijk rijden de treinen dan weer normaal.

Wat een saai blog is dit geworden.
-Nou ja, voel me gewoon ook een beetje saai-
Hierna gelukkig een paar vrije dagen in het vooruitzicht.
Hopelijk blijft het van dit zalige zonnige weer.

13 gedachtes over “Gezever over werktijden en trein rijden

  1. Saai is ook leven is ook meemaken… 🙂 Al dat nieuwe werken ook… ’s morgens te kort om iets fatsoenlijks te doen, s avonds te kort om nog even na te zitten. Soms vraag ik me wel eens af wat er mis was met het ouwerwetse werken…

    Like

  2. Denk dat iedereen even moet wennen aan zo’n indeling. Heb ook een tijdje in zo’n grote ruimte met veel mensen gewerkt, was ook niet zo mijn ding. Geniet van het mooie weer, vandaag was het gewoon weer zo geweldig mooi….. kan niet op dit najaar.

    Like

  3. Nou toch wel een informatief logje want wat weten wij nou helemaal van hoe het er achter de balies in ziekenhuizen aan toe gaat. Tja …die treinvertragingen zijn dan ff geen nieuws, het zou pas nieuws zijn als ze een keer zónder oponthoud rijden!

    Like

  4. soms moet een mens zich al eens aanpassen op professioneel gebied… 😉
    Ik doe nu tijdelijk dagploeg, is ook een hele aanpassing. Maar het leuke is dat ik op vrijdagavond het weekend in kan…

    Like

  5. Dit zijn van die lullige diensten. Je hebt niets aan je ochtend en ook niet aan je avond. Ik liep vroeger ook dag- en avonddiensten maar ik ben blij dat ik dat niet meer doe. Dat ritme vond ik toch wat vermoeiend worden op een gegeven moment.

    Like

Geef een reactie

