Tijd voor actie!

Tijdje niet geblogd.
Ik was een beetje druk.
Eerst met ziek zijn.
Daarna die nachtdienst vrijdag, en zaterdagavond na drie uurtjes slaap een Feest -met een hoofdletter!- van Rem zijn werk.
Gister was mijn batterij dus helemaal leeg.
Pas om vijf uur kon ik weer wat doen.
Rem had ondertussen de benedenverdieping gedaan, het gras bij oma gemaaid en haar gelijk meegenomen naar hier.
Vanwege mijn verkoudheid had ik haar een week niet gezien. Een oma met griep, dat kunnen we er niet bij hebben natuurlijk. Gelukkig is Yvon dinsdag wezen poetsen en zijn twee tantes en een nicht woensdagmiddag langs geweest. Vorige week waren een broer van mijn vader en zijn vrouw even langs geweest. Met jam;-)
Zelfgebrouwen in Zweden, en je raadt zeker al waar die een plekje in de kast heeft gevonden.

Heb ook niet veel blogs gelezen. Stond in de Plogstand deze week. Heb een hele leuke ontdekt, en zo’n beetje anderhalf jaar aan plogs terug gelezen.
Heb net een verhuizing achter de rug daar. Nou ja, bijna dan, ze, Wendy heet ze, is bijna klaar met haar 100 dozen uitpakken.
Ik ben inmiddels groot fan van haar. Haar huis is altijd kraakhelder, ze bouwt de meest voedzame maaltijden in een handomdraai in elkaar, winkelt zich een slag in de rondte, en ziet er daarbij uit om door een ringetje te halen.
Kortom: nogal een tegenpool van mezelf.
(Ik geloof trouwens dat ik een Wendy voor mijn verjaardag wil).

Enniewee.
Ik keek nog eens goed om me heen hier, en nu blijkt het gewoon een vreselijke puinhoop hier in huis te zijn.
Wendy zou vast een migraine op voelen komen van hier tot Jericho als ze het zou zien, om over onze zgn. ‘Leefvloer’ nog maar niet te spreken.

De komende dagen ben ik dus nog even druk. Nu eerst een lekkere lunch en dan -hop hop- naar het werk. Ondertussen zal ik proberen tijdens het woon-werk verkeer een inhaalslag te maken wat betreft het lezen van alle blogs. Eerst nog even genieten van het prachtige november weer met de deuren open en mijn schorriemorrie gezellig tokkelend op de achtergrond.

Fijne dag!

IMG_5446.JPG

IMG_5448.JPG

IMG_5447.JPG

19 gedachtes over “Tijd voor actie!

  1. Fijn dat je weer bent opgeknapt. En die inhaalslag, in zulke gevallen selecteer ik echt alleen de blogjes die ik heel graag wil lezen. Voor de rest hebben we de ”mark as read” knop. Je kunt nu eenmaal niet alles bijhouden. Ziet er weer heerlijk gezellig uit met die kipjes!

    Like

  2. Gewoon ff de tijd voor jezelf nemen, Je moet toch even opknappen. Ja zo’n Wendy zou wel eens handig zijn he. Ben meer van jouw soort haha. Doe het wel maar zou beter kunnen. Ooit had ik een bordje ophangen “My house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy”en daar hou ik me maar aan deze lijfspreuk.

    Like

  3. Mijn moeder was altijd een helder mientje. Een TE helder mientje. Daar kan een mens ook een trauma aan over houden…Ik ben wel schoon, maar niet brand 🙂
    Leuk je weer te lezen! Ben heel benieuwd wie Wendy is.
    Liefs Kakel

    Like

  4. Die foto met die kippen is erg leuk. Die lichtval is op de een of andere manier bijzonder. Ik begin net bij te komen van mijn opruimwoede waarbij ik dozen en dozen naar de kringloop bracht. Soms is het goed om even om je heen te kijken. Is een soort geestelijke opruiming denk ik!

    Liked by 2 people

Geef een reactie

