Wist-je-datjes

Vroeger, en dan heb ik het over mijn dagboeken periode, kon ik hele weken samenvatten door middel van een ‘Wist je dat- je’.
Dat ging dan ongeveer zo:
Wist je dat…
…Kylian maandag voor de uitslag van zijn mri naar de orthopeed moest?
…hij gewoon een hernia blijkt te hebben?
…ik al wekenlang tegen hem zeg dat hij zich niet zo aan moet stellen?
…dat wel behoorlijk ontaard is van mij?
…ik mij nu natuurlijk hartstikke schuldig voel?

…mijn moeder eindelijk een mobiele telefoon heeft?
…deze slechts vier keuzeknoppen en een SOS toets op de achterzijde heeft?
…we toch nog flink hebben moeten oefenen afgelopen zondag?
– we nu maar hopen dat ze hem daadwerkelijk bij zich houdt ‘ s nachts?

…onze nieuwe vaatwasser nog steeds niet bezorgd is?
…dat Kylian gister namelijk door de bel heen sliep?
…we de deurbel notabene in zijn slaapkamer hadden opgehangen?
…er bovendien nog een brief aan de voordeur hing met zijn mobiele nummer ook?
…die chauffeur dat niet gezien had?
…Rem nu ergens in Groningen rond tuft?
…hij gelukkig straks gaat bellen met de keukenloods?
…ze mij gister niet terug gebeld hadden?
…dat dat misschien wel kwam omdat ik vreselijk tegen ze te keer ben gegaan?
…het me gister misschien allemaal even te veel werd?
…ik maar hoop dat Rem dan wel zijn twee handen aan het stuur houdt?
…hij leeg terug moet over de afsluitdijk met die harde wind?

…Kylian gister totaal not amused was?
..dit kwam omdat hij van mij niet met de scooter naar Beverwijk mocht met deze storm.
…hij me om half twee vannacht een Whatsap stuurde?
…met de mededeling dat hij nooit en ten nimmer meer met de trein zou gaan?
…hij om elf uur al klaar was met werken?
…en nog steeds onderweg naar huis was?

…dat ik een vaag gevoel had dat er iets anders was dan anders toen ik net thuis kwam?
…dat ik er de vinger niet direct op kon leggen?
…het kwartje pas viel toen ik de kippen ging voeren?
…dat de boom van de buren namelijk gewoon is omgewaaid?

…ik gewoon zelfs te moe ben om te slapen?
…ik dit natuurlijk zelf ook een waardeloos blogje vind?
…nachtdiensten niet heel bevordelijk zijn voor mijn inspiratie?
…dit blogbericht wel zeer bevordelijk is voor mijn slaap?
…het trouwens prima slaapweer is?
…ik eens een oud wistje-datje op zal zoeken?
…ik niet weet hoe ik er nu netjes een eind aan moet breien?
…ik dus gewoon maar een foto plaats van de omgewaaide boom?
…je de leuke buurman met zijn zaag er zelf maar even in moet denken?

IMG_5262.JPG

15 gedachtes over “Wist-je-datjes

  1. wist je dat….
    …ik dit helemaal geen waardeloos blogje vind
    …ik zelfs heb zitten grinniken
    …ik wel houd van anders dan en anders
    …ik je waarschijnlijk dus wel vaker bezoek.

    Like

  2. Het was leuk om te lezen, behalve van die hernia. Ik zou hem ook niet laten gaan met zo’n storm hoor op zo’n scooter. Je mag blij zijn dat de boom niet in jullie tuin gevallen is, wel zonde van zo’n mooie boom.

    Like

  3. wist je dat
    ik dit een leuk idee vind om zo inspiratie op te doen ?
    ik dit helemaal geen waardeloze blog vind ?
    ik hier nog lang en veel terug zal komen?
    de storm ondertussen over is ?
    ik nog wat ga rusten nu ?
    Groetjes.

    Like

Geef een reactie

