Het G.B.L.Onderzoek: De voorlopige resultaten.

Afgelopen zondag zette ik het Groot Beaunino Lezers Onderzoek online en vandaag wil ik de voorlopige resultaten even snel met jullie delen.

Allereerst:
Ik heb nog nooit zoveel views op 1 dag gehad. Mijn record stond op 189. Zondag waren dit er 259. Een absoluut record voor mij. Significant!
Maar goed, dit waren de views, niet de bezoekers. Dat waren er 55.
En ik heb 66 volgers.
Vraagje aan de slimmerds onder ons: Hoe zit dit nu precies? Wat en wie wordt er nou eigenlijk geteld?

Maar goed.
Laten we verder gaan:
Wat mogen en kunnen wij hier nou uit af leiden?
-Dergelijke onderzoekjes zijn best interessant.
-Mensen zijn zeer nieuwsgierig naar (de antwoorden van?) andere mensen.
Iemand nog andere ideeën hierover?

Over nu naar de reacties op het onderzoek.
-De meeste reacties kwamen van andere bloggers.
-Er kwamen twee reacties van mensen waarvan ik al wist dat zij mij volgden.
-Er kwam 1 reactie binnen van iemand die nooit eerder heeft gereageerd, en waarvan ik ook niet wist dat ze mee las:
Welkom Marianne uit Ridderkerk, en nogmaals hartelijk dank voor je bijdrage aan dit onderzoek!
-Er kwam niet 1 reactie per mail binnen.

Wat we hier uit kunnen afleiden is:
-dat ik misschien verder helemaal geen spannende anonieme lezers heb.
-deze spannende anonieme lezers graag anoniem willen blijven.

Wat zou nu de reden van hun anonimiteit nou kunnen zijn?
-Ze schamen zich te pletter voor hun onbedwingbare nieuwsgierigheid naar mijn wel en wee.
-Ze zijn bang dat ik niet meer spontaan mezelf zal kunnen zijn zodra ik weet dat hij of zij mee leest. Denk aan: Maxima, mijn leidinggevenden, een succesvolle uitgever, die leuke schrijver die ik op vakantie in Spanje had ontmoet, je kunt het zo gek niet bedenken….(Yeah Sure, Dream on Narda…)
-Ze willen niet dat anderen weten dat ze hier lezen.
-Noot: een combinatie van twee of drie redenen hier boven is ook niet ondenkbaar.
-Internet achterdocht.
-Iemand nog suggesties voor andere opties?

Tot zover mijn voorlopige resultaten.
Dan wil ik verder alle lezers graag nog de gelegenheid geven om opmerkingen, toevoegingen of wat dan ook, hieronder te plaatsen.

Verder ben ik van mening dat dit onderzoek op een veel te kleine schaal is uitgevoerd om er eind conclusies aan te mogen en kunnen verbinden.

Bij deze wil ik Marion van http://mijnkladblog.wordpress.com -die altijd wel te porren is voor zoiets geloof ik, en daarnaast veel meer lezers heeft dan mij- van harte uitnodigen deze uitdaging aan te gaan.

Tot zover de voorlopige resultaten.

Goed.
Genoeg flauwekul.
En dan gaan we nu de ramen lappen.
:-((

22 gedachtes over “Het G.B.L.Onderzoek: De voorlopige resultaten.

  1. Wat betreft geheimhouding is er niets meer wat geheim is.Zelfs onze gedachten kunnen worden gelezen. Zelf lees ik ook wel interessante blogjes zonder altijd te reageren.:-)

    Groetjes, Ria

    Like

  2. Je weet het maar nooit met wie je leest. Ik kom soms voor (onaangename) verrassingen als ik ineens hoor dat die en die óók al weet dat ik Klivia ben.

    Soms kun je maar beter in het ongewisse blijven 😉

    Like

  3. Vorige week kwam ik een bekende in het dorp tegen die via via gehoord had dat ik een blog heb. En wat de titel daarvan is. Ik weigerde heel vriendelijk die te geven. Ze verzekerde me dat ze me binnen 1,2,3 tellen gevonden had op het web. Laat je dan voor de gezelligheid een reactie achter, vroeg ik slijmerig. Nada nada 😀 Wat ben ik blij met het achterhouden van namen en woonplaatsen… Waar ging het ook al weer over? Oh ja, statistieken… In het begin keek ik dagelijks op mijn teller hoeveel bezoekers ik gehad had. Nu kijk ik niet eens meer wekelijks. Ik zal er weer eens opletten. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Bedankt!
    Liefs Kakel

    Like

  4. Nou ja, het heeft je de nachtdienst doorgeholpen toch? En toch ook nog wat leuke reacties.
    Een enkele keer werp ik ook wel weer eens een blik op de “stads”( puur slecht voor je beeldscherm natuurlijk) maar ik doe helemaal niéts om “gevonden te worden” ,ik ben véél te benauwd dat ik het allemaal niet meer bij kan houden als het er te veel worden, dus ik zet geen geen tags en zo . Ik weet wél dat er een aantal mensen meelezen die ik ken, dat stoort me niets!

    Like

  5. Ik vind het eng als opeens zou blijken dat familieleden of vrienden mijn blog zouden lezen. Jeetje, dan zouden ze er achter komen dat wie ik echt ben helemaal niet hetzelfde is als hoe zij mij kennen (op een aantal van mijn familieleden en vrienden na). Langzaam begin ik wel steeds minder anoniem te raken en er komt vast een dag dat ik mijn vrienden en familieleden durf te vertellen dat ik blog.

    Like

  6. Heb soms bijvoorbeeld een paar honderd hits maar dan maar 40 bezoekers of zo. Soms zie ik dat iemand al mijn oude blogs zit te lezen, op zich ook wel leuk maar het maakt me dan wel weer nieuwsgierig wie dat doet hahaha. Heb ook vaak bezoekers uit landen waarvan ik denk hoe komen die bij mij terecht. Misschien verdwaalde Nederlanders je weet het maar nooit. Dat is toch leuk ook om daarover te fantaseren.

    Like

Geef een reactie

