10 kilo lichter en zo lek als een mandje

Er zit Schot in de Zaak.

Vanmorgen waren er nog een aantal reacties binnen gekomen op het schoonmaak-jobje bij mam.
Eentje sprong er direct uit, en wel in positieve zin.
Eigenlijk kreeg ik direct zo’n goed gevoel bij haar dat ik haar ook voor vanmiddag had uitgenodigd voor een kennismakingsgesprekje.

En hoewel Maya inderdaad een zeer bezige bij leek, ging onze voorkeur toch duidelijk uit naar Yvon. Iets bescheidener, en zonder Maya’s grootse plannen om het gasfornuis en de koelkast en de wasmachine ‘eens even lekker’ van hun plek te halen, maar met hele lieve warme handen.
‘Wat voelen uw handen koud!’

Vandaag ook maar weer even achter de scootmobiel aan gegaan. Even ter info: Ze hoeft geen rijexamentje te doen. Als ze er eentje gratis leent van de Gemeente dan wel. Dan moet ze eerst naar de ergo therapeute.
Deze gratis scoots mag je alleen niet mee naar huis nemen, die kun je per keer lenen bij het bejaardencentrum.
Niks voor mam dus, want dat is net zo ver als de winkel.
Wel met de ergotherapeut afgesproken dat ik mag bellen als ze eerst met hen zou willen oefenen. ‘Welnee kind!’
Mijn moeder is niet zo van gedoe.
En net werd ik terug gebeld door de scootmobiel leverancier.
Vrijdagochtend komen ze de scoot bij mij thuis brengen tussen 09:30 en 13:00.
Met mandje.
Waarvan acte.

En dinsdagmiddag komt Yvon dus.
Ja, het voelt goed met Yvon.
Voor haar ook best wel wat om hier aan te gaan beginnen.
‘Dat besef je toch wel hè?!’
Ze beseft het.
Heeft erover nagedacht.
‘En als ik een boodschapje moet doen voor ik kom, dan belt ze maar hoor, dan neem ik dat meteen toch even mee’.

Tja.
En toen ze dat zei…

16 gedachtes over “10 kilo lichter en zo lek als een mandje

  1. En toen ze dat zei, pinkte je een traantje weg… Eindelijk iemand gevonden die met je moeder meedenkt. Laat die spanning maar lekker gaan. Het wordt weleens tijd, vind je niet 😉
    Liefs en een knuffel!
    Kakel

    Like

  2. Gefeliciteerd, heerlijk om iemand te hebben die je het gevoel geeft dat ze gaat helpen “zorgen” !
    Die spullen van de muur aftrekken is niet het állerbelangrijkste in dit soort situaties, het moet klikken!

    Like

Geef een reactie

