Over kippenpoep en allemaal andere hele stomme dingen.

Niks wil.
Ik ben moe.
En ik ben chagrijnig.
Die dagen heb je.
Die weken ook.

De scootmobielen-bezorger heb ik nog steeds niet gehoord.
‘Binnen 48 uur wordt u dan gebeld!’
Moet ik weer achteraan.
-Wanneer?-
Bah!
En nu vertelde M. (mijn kei van een fysiotherapeute) vanmorgen ook nog dat mam daarvoor eerst goedgekeurd moet worden door een ergotherapeut.
Huh?
Waarom weet ik dat dan niet?!?

Hulp bij mam in de huishouding via de gemeente kan ik ook wel op mijn buik schrijven.
Bezuinigingen weet je wel?!
‘Nog drastischer in 2015’.
Van de week zag ik een gloednieuwe advertentie staan van een (ex-mantelzorger:-) die graag ergens een paar uur per week wil schoonmaken, dus direct per mail gereageerd.
Situatie beetje beknopt uitgelegd zodat ze een klein beetje weet waar ze aan zou beginnen.
Niets, geen reactie.
Nada.
Nop.
:-((

Zo ROT.
Het voelde zo rot toen ik net bij mam weg ging.
Zit ze weer alleen.
En ik kon maar zo heel even blijven.
Ik wilde mijn zoon namelijk ook nog even zien die om twee uur alweer weg moest.

Toen ik thuis kwam liepen de kippen binnen.
Plumeau vergeten neer te leggen.
Dom.
Alles onder de poep natuurlijk.

Kyl liep weer krom van de rugpijn. Dat wil zeggen, tien hij eindelijk zijn bed uit kwam.
Het is even wat beter gegaan, maar helaas.
Nee. Voor de huisarts heeft hij geen tijd.
‘Ik moet werken mam’.
Hij slikt ibuprofen als snoepjes de laatste weken.
-oké, ik overdrijf!-
Het liefst bel ik dat restaurant en de huisarts nu stante pede op, maar hij is zeventien.
Besides, wat kan de huisarts daar op vrijdagmiddag nou mee?
‘Straks gaat het heus wel weer een beetje mam’.

Vanavond heb ik feest van mijn werk.
Lekker zingen en dansen.
Jaaaa, ben echt in de stemming voor de Karaoke en vreugdedansjes zoals je merkt.
Not.
Dress code White bovendien.
Alsof we nog niet genoeg in het wit lopen.
De enige witte blouse die ik heb is mijn werk blouse.
Dat. Of mijn trouwjurk.
Vanmorgen dus maar gauw even een wit t-shirt gekocht.

‘Love is all around’ staat er op.
En dat voor maar 3,95!

20140912-150028-54028426.jpg

16 gedachtes over “Over kippenpoep en allemaal andere hele stomme dingen.

  1. Een hele dikke knuffel voor jou! Soms zijn er dagen dat je beter gewoon de hele dag in je bed had kunnen blijven liggen. Ik herken het helemaal. 🙂 Ik hoop dat vanavond toch meevalt en wellicht hartstikke leuk zal zijn! Soms zijn het juist de dingen waar je eerst tegen aanhikt die achteraf het leukst waren! En het shirtje is echt heel leuk. 😉

    Xx ❤

    Liked by 1 persoon

  2. Jij kocht dat T-shirt! Je had ook een effen witte kunnen aanschaffen. Dus……
    Het is ook echt zo, Narda. Alleen op sommige momenten zit je tot over je oren in de kippenpoep, zodat je het absoluut niet kunt zien.
    Wens je een heel leuke avond. Laat maar even alles van je afglijden. Waar je niets aan kunt doen, kun je ook niets aan doen. Zing je longen uit je lijf! Liefs, Corja

    Like

  3. Het zal niet de bedoeling geweest zijn van dit blogje, maar je hebt me zowaar aan het lachen gekregen. Geen idee waarom, want ik vind het helemaal niet leuk voor je. Ik vind het rot voor je. Maar ergens … en dat t-shirt dan ook met juist die tekst. Kom op, Kanjer, Ik hoop dat je er een knalfuif van maakt vanavond. X

    Like

  4. Terwijl ik dit opschrijf ben jij misschien nog op dat feest en zing je je longen uit je lijf! Ik hoop het – dat heeft een ieder af en toe wel even nodig. Moeilijk soms hè, deze periode. Ik kan me dat heel goed indenken hoor. En als je af en toe denkt: ‘pffffff’ is beslist niet erg.

    Like

  5. Nou , dát kun je wel ” dik in de stront zitten” noemen 😉 Ja sorry, ik moet tóch lachen om die kippenpoep die veroorzaakt werd doordat je de plumeau vergeten was ….. zou volkómen onlogisch geweest zijn als je het niet in een vorig logje had uitgelegd.
    Klopt voor een scoot van “de overheid” moet je toestemming hebben . Marion kocht er zélf 1 omdat ze geen zin in dat gedoe had. duurt bovendien altijd maanden eer het dan in orde is.
    Ja sorry…. leuker kan ik het ook niet maken. Ik hoop dat je tóch een leuke avond hebt ….ik zal vanaf deze kant wat liefde inzetten om de cirkel rond te krijgen XXX

    Liked by 1 persoon

  6. Ja soms heb je van die dagen he, dat alles tegenzit en je een dipje hebt, vervelend maar wel begrijpelijk. Hoop dat het gauw weer beter gaat en je feestje toch leuk geworden is en de tekst op je shirt waar is …………

    Like

Geef een reactie

