Blogger Sunshine Award

20140908-184035-67235553.jpg

Vandaag ben ik door Marion van ‘Mijn Kladblog’ genomineerd voor de ´Blogger Sunshine Award. Erg leuk en ik wil Marion daar dan ook hartelijk voor bedanken.

De regeltjes m.b.t. deze Award zijn als volgt.
1. Show het logo van de Award
2. Uit je waardering naar de blogger die jou genomineerd heeft.
3. Deel 7 feitjes over jezelf
4 Nomineer 15 bloggers en link naar hun site. (Acht lijkt me wel zat hoor. Voor meer lezenswaardige blogs verwijs ik jullie graag naar mijn blogrol. Allemaal stuk voor stuk de moeite waard!)
5. Contacteer deze bloggers en laat ze weten dat ze zijn genomineerd.
(Sjezus, dat ook nog? Ik moet nog koken ook;-)

Nou, er zit nog wel wat werk aan vast dus.
Oké, daar gaan we:

7 feitjes over mezelf die jullie nog niet wisten:

1. Zoals jullie misschien weten lust ik graag een roseetje, vooral als de zon er lekker bij schijnt.
Wat jullie nog niet weten is dat ik meestal gewoon groene thee of gezonde bieten- wortel- en bosbes-sapjes drink. Ik ben dus heus niet zo’n zuiplap als het soms wel lijkt als je mijn blogs leest.
Datjutteffeweetja!

2. Ik ben heel graag alleen.
Een Truckersvrouw pur sang, zeg maar. Komt dat even uit.
Ik heb het gewoon ook nodig om regelmatig even alleen te zijn. Volgens mij is dat ook een beetje ‘bloggers eigen’, of vergis ik me?

3. Ik ben een ontzettend trouwe werknemer. Sinds ’89 hobbel ik al zo’n beetje rond in het ziekenhuis waar ik eigenlijk een beetje bij toeval terecht gekomen ben. Inmiddels al weer zes jaar als afdelingssecretaresse op verloskunde. Heel erg leuk.
Behalve dan die stomme nachtdiensten:-(
Binnenkort mag ik weer.

4. Mijn favoriete schrijver is Sylvia Witteman. Ik hou van haar humor, haar openheid en haar stijl. Ze is maar iets ouder dan mij, dus veel wat ze schrijft in haar columns over vroeger vind ik erg herkenbaar. Haar recepten zijn alleen al een feestje om te lezen.

5. Ik ben gek op verhalen en oude foto’s van vroeger.
Ook oude huizen spreken enorm tot mijn verbeelding.
De sfeer. De energie.
Laatst las ik in een boek over Krommeniedijk dat een verre voorvader in zestienhonderd zoveel daar wever was. Geweldig toch? Nou ja, een keihard bestaan natuurlijk. Ik fiets daar vaak langs het mooie kerkje. Ooit is hij daar gedoopt en begraven. En ligt daar nog veel meer familie hoor.

6. Ik heb sinds een jaar of acht Snelweg Vrees. Tja. Hoe kom je eraan, hoe kom je er af? Ook sommige provinciale wegen durf ik niet over. Normaal kun je binnen 20 minuten hier vandaan op strand Bakkum zitten, reken bij mij maar op een sightseeing door de polders van zo’n 40 minuten.
Ach.
Wat zal ik er van zeggen.
Je went er aan?

7. Omdat er al zoveel georganiseerd wordt om geld op te halen voor kanker, (heel goed natuurlijk) geef ik juist wat extra aan het Reumafonds en de Stichting ‘Dieren in nood’.
Vooral van dat laatste kan ik heel erg verdrietig worden.
Meestal eten wij dan ook biologisch. Wel wat duurder, maar dan maar liever wat minder vlees, en een eitje meer hoor.

Tot zover mijn feitjes.
Nu de nominaties.
Ik weet bijna zeker dat de meeste bloggers die ik hier ga nomineren helemaal niet zo van nominaties houden, maar dan moeten ze het maar zien als een blijk van waardering.
Ik hou het er bij zeven, plus, ja, dit verzin ik nu ter plekke, 1 Aanmoediging Award.
Wat kan ons het schelen.

Oké. Ik hou jullie niet langer in spanning.
Hier zijn de genomineerden in willekeurige volgorde:
* tromgeroffel*

1.http://rietepietz.wordpress.com
´Van Koninklijk tot Knettergek´.
Heerlijk blog van een heerlijk mens. Zoveel warme woorden en steun van haar ontvangen het afgelopen jaar.

2. http://Ingridblogs.wordpress.com
Ik hou heel erg van haar stijl en haar humor. Het is een beetje lachen en huilen tegelijk bij Ingrid.
Haar blog is altijd de eerste die ik lees en die ik niet zou willen missen.
Veel gemeen gehad het afgelopen jaar, ook vandaar.

3. Marianne
http://marreiki.wordpress.com
Voor mijn dagelijkse portie peptalk, tips en andere interessante wetenswaardigheden en liefdevolle quoten die ze een paar keer per dag met iedereen deelt op haar blog.

4. http://suskeblogt.wordpress.com
Suske! Ja, natuurlijk!
Al snap ik soms geen bal van zijn Vlaamse humor, maakt niet uit. Als ik zijn foto alleen al zie word ik al vrolijk. Kei van een vent! Doet enorm veel voor anderen. Altijd een vriendelijk woord. Het wordt alleen wel weer eens tijd om die matrassen te keren, me dunkt!

Op 5: Rebelse huisvrouw
http://www.rebelsehuisvrouw.nl
Groot schrijftalent die ook wel van een roseetje houdt. Moet altijd erg om haar lachen omdat veel wat ze schrijft zo herkenbaar is soms. Niet dat je daar blij van moet worden. Kan niet wachten tot haar boek uit komt.

6. Hetzelfde geldt voor Mirjam Kakel van Villa Kakelbont.
http://www.kakelbontfreeweb.nl
Nog zo’n fenomeen, die eigenlijk ook niet op je blogrol mag ontbreken. Ben erg blij dat ze weer terug is in Blogland.

7. Anna! http://annaenhaarwereld.wordpress.com
Ik volg haar nog maar een half jaartje. Ze weet sinds een paar maanden dat haar moeder binnen afzienbare tijd zal overlijden aan een tumor in haar hoofd. Op haar blog is ze nu een actie begonnen om geld in te zamelen voor hersenkanker.
Stoere griet, en zelf ook een liefhebbende jonge moeder nog maar.

Mijn zelfverzonnen Aanmoediging Award wil ik graag opdragen aan mijn nicht Carolina Konijn van http://alleenenongewenstkinderloos.wordpress.com
De naam van haar blog zegt het al. Jammer dat ze niet vaker wat schrijft.
Maar misschien breng ik daarin nu verandering, wie weet?

Nou, jullie kijken maar wat jullie ermee doen hoor.
Zoals Marion ook al zo mooi gezegd heeft:
Voel je niet verplicht om er iets mee te doen.
Voel je vrij om er wel wat me te doen.

34 gedachtes over “Blogger Sunshine Award

  1. Zo, Snelle Jelle! 😀 Bietensap? Ja ja! Hou jij het nou maar gewoon bij je roseetje, voordat je hele gekke dingen gaat zeggen! En 2? Ja, dat is bloggers eigen den ik ook. Echt supertof dat je ‘m gedaan hebt. Heel leuk om te lezen! Ga ook even de twee blogjes bekijken die ik nog niet ken!

    Like

  2. Gefeliciteerd! Je hebt het dubbel en dwars verdiend, deze award! En nog een keertje (voor de vierde keer, hihi) bedankt! Ik ga er zeker wat mee doen. 😉 Al wordt het nog een hele uitdaging om zeven feitjes te verzinnen. X

    Like

  3. Whahaha, nú valt het dubbeltje pas.
    Maar je hebt gelijk, ik ben ook niet héél erg van de nominaties en geef zéker nooit door.
    Soms doe ik wél iets met de opdracht ,al kan ik me niet voórstellen dat ik nog een aantal dingen op zou kunnen schrijven die nog niemand weet. Maar wie weet kom ik er nog op terug in een volgend logje;-)
    Maar natuurlijk ben ik héél blij met jouw waardering, en die is wederzijds hoor,ik lees héél graag bij je om je eerlijkheid over moeilijke dingen, net als bij Ingrid. Jullie geven allebei zo’n intieme kijk in je leven aan de lezer en dat is heel bijzonder!

    Like

  4. Heel erg lief en ik lees ook altijd als eerste bij jou…echt waar!Maar ik zou al niet weten wie ik moet nomineren,die er iets mee zou doen,en volgens mij weten jullie alles al van me.Jij hebt het wel heel mooi gedaan……

    Like

    • Ben blij dat je er toch wel blij mee bent. Joh, zoals ik al schreef, ik denk dat geen van de mensen die ik genomineerd heb er om staan te springen. Maar het had gewoon niet eerlijk gevoeld als ik om die reden andere bloggers zou gaan noemen.
      Zo is het toch?! Joh, jij hebt wel wat anders ook aan je hoofd.

      Je bent er vroeg bij, hopelijk wel geslapen? X

      Like

  5. Lief dat Marion je genomineerd heeft. Heel terecht overigens 🙂
    Ik flikkerde bijna van mijn stoel. Eerst van verbazing en daarna nog een keer van zenuwen.
    Hartstikke bedankt, een eer dat je aan me gedacht hebt. Ik word er stil van (uitzondering 🙂 )
    Ik ga sowieso de afbeelding op mijn blog zetten. Ik heb ‘m gehad, nu zal ik ‘m laten zien ook. Over de rest beraad ik me nog even, alhoewel er één ding is wat niemand van jullie over mij weet…
    Bedankt Narda!
    Liefs Kakel

    Like

    • Haha, Mirjam, DIK Verdiend! volgens mij sleep jij de ene na de andere Award binnen!
      Nou, je ziet maar hoor wat je ermee doet. Ben al blij dat je er blij mee bent.
      Hoewel ik natuurlijk nu hartstikke nieuwsgierig ben naar dat ene dingetje. Liefs xx

      Like

  6. Een dikke proficiat met de nominatie Narda !
    En bedankt om me tussen dat jong en minder jong vrouwvolk te zetten,
    Dit streelt mijn ego enorm.
    Op zich lig ik niet wakker van nominaties maar deze vind ik echt top
    Dat betekent dat je van mij wel iets kan verwachten,
    Die andere bloggers ken ik niet allemaal maar ik zal mijn best doen ze een bezoek te brengen,
    Groetjes.

    Like

  7. O wat leuk – dank je wel voor de nominatie, ik voel me zeer vereerd! Ik geniet ook altijd bijzonder van jouw blog hoor, en van je rake manier van de dingen benoemen. 7 Feiten over mezelf schrijven…hmm… Ik ga hier binnenkort maar eens even goed voor zitten 😀

    Ja, die snelwegvrees herken ik wel – hebben we het volgens mij wel eerder over gehad. Om die reden ga ik de randstad ook niet meer in. Vreselijk. Alsof ze daar allemaal permanent met flink wat coke op achter het stuur zitten, zo agressief en bumperkleverig. Heel vreemd. Naar Leeuwarden durf ik nog wel – die weg is zo goed als leeg. Heerlijk!

    Like

  8. Je had hem al ontvangen, pfff…ik weer 🙂 Maar wel leuk te lezen dat ik niet de enige ben die heel graag alleen is en kan zijn. Heb er ook vaak een sterke behoefte aan (ook zonder bloggen). Wel bedankt voor je reactie op mijn blog!

    Like

Geef een reactie

