Snappen jullie het nog?

Het was niet mijn beste week.
Wat mijn hum betreft dan.
Soms kun je dat wel eens hebben.
Gewoon:
Dat je niets kunt hebben.
Dat je boos bent, omdat je boos bent.
Boos op zus.
En dus:
Boos op mezelf.
‘Ze kan er niets aan doen.
Zo was ze nooit’.

Dat je het gevoel heb dat ‘iedereen’ maar wat van je wil.
Dat je ‘alles’ maar altijd moet regelen.

Ondertussen regelt Rem zeker de helft.
In stilte.
Op de achtergrond.
-Hij mag dan van een pilsje houden, ik zou hem voor geen goud willen ruilen.
No. way!-

Zo heeft hij vandaag
-de stang van de draaier van mams zonnescherm zo verbouwd dat ze hem nu zelf weer kan bedienen.
Lasje hier, dingetje daar.
Waar heb ik dat toch meer gezien;-)

-Kyls boeken voor het tweede jaar besteld.

-Rustig en vriendelijk weer in orde gemaakt dat de Wehkamp de bestelde wasmachine voor zus Nu morgen Wel 200 km verderop zal bezorgen.
(Boy was I mad aan de telefoon toen die vrouw zei dat ik dan maar gewoon een ander merk moest bestellen, want deze was nu uitverkocht. Hij reed notabene net de straat uit. We wisten zeker dat wij SAMEN het goede bezorg adres hadden ingevuld)

Nou ja, je kent ze vast wel dat soort dagen.
Ze horen erbij.
Gelukkig waren er ook leuke dingen:
Kyl is in 1 keer geslaagd voor zijn theorie (auto). Zo fijn voor hem.
Hij heeft vandaag lekker gevaren met Roel en een vriendin. Heerlijk dat ze daar zo van kunnen genieten. Funtube mee, en lekker zwemmen in de Ham. Leuk.

Zelf heb ik vandaag het vogelbadje bij mijn moeder weer in ere hersteld. Ben er wel een stief uurtje mee bezig geweest maar het gaf me een heel goed gevoel. Blijft raar om de klusjes te doen die mijn vader altijd deed. Mijn moeder heeft daar helemaal geen benul van hoe hij dat soort dingen deed.
Vaak wordt het het me gaandeweg op een of andere manier wel duidelijk. Ik heb dezelfde logica als hem denk ik. Daarna nog even samen met mam en een rosé in stilte genoten van het gekabbel van het water.
Brood voor de vogeltjes had ze natuurlijk niet.

Ach,
Van die dagen.
Gewoon.
Dat je er niets meer van snapt.
Van ziekte.
Van dood.
Van oorlog.
Van wat er allemaal in de wereld gebeurt.

Thuis Binkje maar gedoucht.
Beetje getuttelt bij de beestjes.
Wat moet je anders?
Huilen?
Maaltijd salade gemaakt.
Morgen komt Rem uit de nacht.
Gaan we samen lekker varen.
De boodschapjes zijn al gedaan.

Weet je?
Misschien is het wel helemaal geen woede.
Misschien is het wel gewoon verdriet.
Die twee haal ik weleens door elkaar.

Net zoals zoveel andere mensen nu. Op dit moment.
Op deze aarde.

20140718-224620.jpg

20140718-224650.jpg

20140718-224741.jpg

8 gedachtes over “Snappen jullie het nog?

  1. Soms vraag ik me wel eens af of woede wel bestaat. Of het niet de ”makkelijke” uitvoering van verdriet is. Maar dat terzijde… Hopen dat volgende week weer een betere week is. Fijn weekend.

    Like

  2. Jawel hoor, ik snap het wel. Het scheidslijntje tussen verdriet en woede is maar zo dun, dat je die twee makkelijk door elkaar kunt halen. En ik denk ook, dat het er allebei is. Eis niet te veel van jezelf, Narda. Huilen mag! Van woede of van verdriet.

    Like

  3. Ja er is geen duidelijke scheidslijn soms tussen woede en verdriet. Maar je doet wel heel veel dingen ook, gelukkig dat je man je zo steunt erbij. En je mag ook gewoon van die dagen hebben dat je het niet naar je zin hebt toch. Dat heeft ieder mens.

    Like

  4. wat is er dan mis met van een pintje houden???

    😛

    Ja, er zijn zo van die dagen dat je niets snapt van wat mensen allemaal bezielt… 😦

    Toch maar positief blijven, ondanks alles…

    Like

  5. Klinkt misschien gek, maar wat een mooi blogje!!
    Weet je, boosheid word vaak veel beter begrepen ….. o, die is boos dus laten we haar maar met rust. Het maakt minder kwetsbaar, want nu nog meer verdriet door teleurstelling kun je niet gebruiken, maar eigenlijk zou je gewoon als een klein kindje bij je moeder willen uithuilen en getroost worden …….. tja, als volwassene is dat vaak moeilijk!!
    Ik denk dat dit blogje voor bijna iedereen herkenbaar is, voor mij tenminste wel. Houd je taai.

    Like

Geef een reactie

