Getver!

Net als ik de deur uit moet :
Brief op de mat van een advocaat van ex.
In het Nederlands.
Kijk aan!
Dat is handig.
Ik loop met de brief naar de tafel.
Onder de tafel zit Bram ineens heel zielig te doen.
Hij miauwt.
Nou ja, hij ‘Oowt’ meer.
Dat klinkt niet goed.
Dat klinkt als ouwe katerkwaal.
Even voelen.
Ik voel geen bal.
Dat is goed nieuws.
Een blaasbal is foute boel.
‘Ooiooiowwww’.

Ik open de brief.
Getver:
‘Of hij niet meer hoeft te betalen’.
?
Hij betaalt al jaren niets.
Hij heeft namelijk geen geld.
Nou ja.
Wel korte citytrips natuurlijk.
En voor cadeautjes:
Als:
Een elektrische gitaar.
Boxen.
Een trompet.
Tamelijk nutteloos als je als zoon zo muzikaal is als een doordeweekse stoeptegel.
O ja: en een metalen met de hand vervaardigde Viking helm op zijn twaalfde.
‘Leuk hoor pap:-(‘
Laat ik de gave gadgets en een ‘iets’ waardoor je zelfs midden in het Lake District een internetverbinding hebt niet vergeten.
And so on.

En nu dus voor een advocaat.
Wat zou dat kosten?
Ik moet echt weg.
Mijn collega was alleen vandaag.
Ik kan echt niet later gaan komen.
Ik bel Rem.
Hij popelt natuurlijk nu al om naar huis te komen.
-Brief.
Dierenarts.
Nasi van de AH-
‘Laat je de auto dan staan Nar?’

Getver.
Nu moet ik ineens op de fiets.
Echt weg nu.
Anders mis ik de trein.
Zelfs geen tijd om mijn slippers om te wisselen voor mijn gympen.
Ik gris nog snel een vestje van het haakje.
Getverdegetver.
Baasje komt zo Bram.

‘Ooowoowoow’.
-Dat was ik-

17 gedachtes over “Getver!

  1. Alles valt en komt altijd tegelijk op verkeerde momenten, hopelijk was je nog op tijd voor je werk.
    Geen leuk nieuws zo lezen, dat het allemaal goed mag komen, vooral met de kat sterkte.

    Like

  2. Ik ken de situatie niet dus vraag ik me af waarom hij nu via advocaat vraagt of hij niets meer hoeft te betalen ! Volgens mij hoeft hij integendeel nog heel wat achterstallige sommen te betalen.
    Hopelijk is alles goed met je kat.

    Like

    • Dat heb je goed gezien. Een flink aantal jaren heeft hij tijdelijks niets hoeven te betalen omdat hij toen geen baan had. Rem en ik wilden dat hij eerst zijn zaakjes op orde zou brengen. Inmiddels woont hij al weer een aantal jaren bij zijn moeder in Engeland. Mijn zoon was vier jaar terug daar op vakantie en daardoor kwamen we erachter dat hij privé Vlieglessen nam (!!) een dure auto huurde enzo. Toen zijn we weer begonnen om 150 euro per maand te vragen. Wat hij officieel ook moest. Dat vond hij te veel, wilde hij niet.
      Nu via LBIO en gelijk een indexatie erover, dus nu moet hij wat meer betalen, maar minder dan 200 euro.

      In december was hij opeens weer in Nederland. Kwam hij een cadeautje voor Kylian brengen. : gekleurde sokken! Hij heeft ze afgegeven op mijn werk, niet eens een afspraak gemaakt met Kylian om ze persoonlijk af te geven.
      Tja.

      Like

  3. Kortom: wel een man maar geen kerel. En dat voor 150 euro per maand; een wassen neus.
    Komt weer bovenop de rest, alsof je nog niet genoeg aan je hoofd hebt.
    Mijn dochter heeft een vriendinnetje gehad, en die man weigerde pertinent alimentatie te betalen. Hij had een eigen bedrijf, en toen wilden ze het van overheidswege incasseren. Heeft ie zijn bedrijf failliet laten verklaren. Toen een baan. Wilde zijn baas het van zijn salaris inhouden. Baan opgezegd en toen zich laten inschrijven plus uitkering trekken. Allemaal om zijn ex en twee kleine dochtertjes dwars te zitten… Ik wens je een snelle oplossing toe!
    Beterschap voor je kat!
    En was je nou nog op tijd voor je werk??
    Liefs Kakel

    Like

    • Ja, was keurig op tijd. Ach, ik maak me er niet heel druk om. Dat wil hij juist. Manipulator. Idem met zijn baan.
      Kan me ook niets schelen om het zo op mijn blog te zetten. Waarom ook niet? Ik (en Rem!)probeer het al jaren zo netjes en geduldig op te lossen.
      Morgen mijn vriend van het LBIO maar weer eens bellen. En dan weer snel los laten fffffffft….
      En laat lossssss….

      Bram zit in de badkamer. Rem moet een plas op zien te vangen.
      Ontstekingsremmer inmiddels, dus hij knapt vast snel op.
      Liefs voor jou terug!

      Like

  4. Adem in, adem uit. Dat getouwtrek over geld, daar begrijp ik echt niets van. Een vader hoort gewoon te betalen voor zijn kind, gescheiden of niet. Hoop voor je dat het allemaal goed geregeld wordt. Ook sterkte met Bram.

    Like

  5. Wat is het toch om aan jullie zoon te vragen ‘jongen wat vind jij leuk of wil je graag hebben”? Hij zal het antwoord wel weten de schijterd !

    Goed van je om het gauw los te laten (y)
    En hopelijk gaat het je Kat gauw beter.

    Like

  6. Lijkt me erg zo’n verhouding met je ex. Zeker voor jullie zoon is dat echt heel vervelend. En niet bijdragen willen aan zijn opvoeding, opleiding is toch eigenlijk te gek voor woorden. Waardeloos hoor. Wat dat betreft had je een goeie titel Getver…….

    Like

    • De laatste keer dat ik hem sprak was vorig jaar zomer toen hij het voor elkaar had met Kylian te verdwalen in het Lake district zonder water en eten.
      Ook geen behoefte aan.
      Kylian mag hem bellen wanneer hij wil, maar zeker niet naar Engeland deze zomer. Zielig, ook voor zijn oma daar die ook oud en ziekelijk is nu.
      Rot is dat wel.

      Like

  7. Heerlijk, met een ex is het nooit saai. Als hij nooit wat heeft betaald, dan ligt er nog een aardige rekening open.
    Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

    Like

  8. Het meest lullig eh…. vervelend is het natuurlijk inderdaad voor je zoon ,(daar zal ook de alimentatie wel voor bedoeld zijn) en dan is het extra eh…dinges dat hij daarvoor niet wil betalen. Maar goed , je wás dus op tijd op je werk ,niet onbelangrijk en aan Bram wordt gewerkt óók belangrijk…… de rest maar even wegpuffen……je het er in ieder geval een fijne knul aan over gehouden.

    Like

    • Ja dat heb ik zeker, het is ( doorgaans dan!) een schat van een jongen.
      Ja, natuurlijk alleen voor Kylian hoor, niet voor mij. We wachten maar af.
      Bram gaat goed gelukkig. Ontstekingsremmers en speciaal voer.

      Like

Geef een reactie

