Onder een kacheltje en een dikke laag schuim

Woensdag
‘Goedemorgen, u spreekt met mevrouw W. Ik bel u even naar aanleiding van uw bericht over Sinthia. Wij vinden uw klacht terecht en daarom mag u voor het volledige aankoopbedrag een andere koffiemachine uitzoeken’.

Donderdag.
Hemelvaartsdag.
Het is koud.
Te koud voor de boot.
Te koud voor de motor
Te koud voor de tuin.
Het wordt de stad.
Wij hebben koffie nodig.
En Kyl een nieuwe oplader.
‘Twee weken geleden had ik er ook al 1 voor je gekocht?’
Was echt een koopje.
Op het plein.
5 euro maar.
‘Die stond gister in de fik mam!’

Vrijdag.
Terwijl Rem en ik naar het werk zijn speelt Kylian thuis voor magazijnchefje.
Hij heeft de dubieuze eer
Sinthia uit te mogen zwaaien.
We mogen haar uiteindelijk inruilen voor twee nieuwe grijze rolgordijnen, een ‘Krubs Les-presso’ apparaat + 100 euro aan gratis koffiecups, een spijkerbroek, twee kamelen poloshirts voor Rem en een t- shirtje voor mij.

Als ik ’s avonds thuis kom staat mijn verjaardagscadeautje al pontificaal midden in de woonkamer.
Het is een klein fijn zwart hoek lounge-setje.
Samen met Rem zet ik het op de veranda.
Wat een mooi cadeau.

Rem doet gezellig het kacheltje aan. Ik de kaarsjes en de olielampjes. Het was er al heerlijk, maar nu voel ik me helemaal de koning te rijk. Uit pure euforie klokken we binnen no time een fles rosé en een half krat pils naar binnen.
Spook en Bram komen er ook gezellig bij.
Innig tevreden kijkt Spook met toegeknepen oogjes van mij naar het kacheltje.
Hij kwijlt er zelfs van.
Om twaalf uur word ik gekust.

Zaterdag.
Gelukkig hebben we ook sterke varianten cups gekocht in de ‘Bij’.
De melkopschuimer werkt fantastisch. En zo makkelijk schoon te maken.
Verbluffend gewoonweg.
Ik bevind mij zaterdagmorgen afwisselend achter de Krubs, of achter de dikke laag melkschuim op mijn ‘lattes’ op mijn nieuwe zwarte loungebankje dat inmiddels natuurlijk al wit ziet van de kattenharen#Gelukkig hebben we de foto’s nog;-)

Zaterdagmiddag komen mam -je bent morgen toch eigenlijk pas jarig?-, mijn schoonouders -Je was gister toch eigenlijk jarig?- en mijn schoonzus en zwager om nectar feliciteren.
’46 toch? ‘
’48?’
Rustig, maar wel gezellig.
-Hoewel rustig?-

Zondag.
‘Motor rijden?’
Rond twaalf uur vertrekken we.
Het is prachtig weer om te rijden. Krommeniedijk, Uitgeest, Limmen. In Egmond binnen komen we een leuk restaurant tegen: http://www.nieuwwestert.nl/
Wat een leuk origineel terras. Zo gezellig, lange tafels beschut tegen de wind door hooibalen, leuke hoekjes her en der op het erf. En wat was de bediening vlot en aardig, en wat waren de broodjes lekker.
Ja, hier komen we zeker nog eens terug.

Na de lunch rijden we verder tussen de bloemenvelden en duinen door. Zilverkaarsen in lange rijen, bloeiende zuring, gele, blauwe en rode veldbloemen sieren de bermen. We passeren prachtige huizen met dito tuinen. Dit is zo heerlijk. Gewoon, het geluid van de motor, de zon, de wind, Rem en ik, met de kleppen dicht en de ogen open.
Zal het er misschien nog eens inzitten?
Een weekje weg met de motor?
Schotland of zo?

In Egmond drinken we nog wat op een strandterrasje.
Daarna keren we huiswaarts.
Gewoon, lekker even niets, in de tuin. Bink naar buiten, kippen een koekje, en langzamerhand de bbq maar eens aansteken.
Gewoon simpel.
Sla.
Fruit.
Gepofte aardappel, sateetjes en een stokbroodje met zelfgemaakte knoflookboter.
Een mooi wit gedekte tafel.
Blinkend bestek.
En een tweede glas rosé.
-Niet te warm-
Een witte waterval van rozen met piepkleine gele hartjes.
Buren geklonk.
Zachtjes.
Dan weer wat harder.
Gelach.
Een gitaar in de verte.
-maar behaaglijk-
Stemmen.
Wat getok en
een miauw.

Soms is alles gewoon even zoals je het bedoelt.
Dat is denk ik wat geluk betekent.
Voor mij althans.

Maandagmorgen.
Zes uur.
De melk is op.
K#T!

20140603-003320.jpg

20140603-003403.jpg

20140603-003422.jpg

20140603-003444.jpg

20140603-003458.jpg

20140603-003511.jpg

15 gedachtes over “Onder een kacheltje en een dikke laag schuim

  1. je bent verwend geweest!
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag zaterdag (of was het nu vrijdag….of zondag?)!!!
    Jammer dat de fotootjes niet groter kunnen aangeklikt worden…

    Like

  2. Als nog gefeliciteerd!! Wat een heerlijke dagen heb je gehad zo te lezen. Dat is met recht weer even lekker energie bij tanken.
    En dat mensen niet de juiste dag van je verjaardag weten? Ik weet er alles van, maar bij mij begon het al bij mijn geboorte. Ik kwam samen met mijn zus en mijn vader was zo van slag dat op onze geboortekaartjes de verkeerde datum staat 🙂

    Like

    • Dank je.
      Ach, je vader. Zenuwen natuurlijk!
      Overkomt de beste. Het naamplaatje van mijn vader is ook verkeerd. 13 -8 ipv 30. Ik dacht echt dat ik het formulier goed had nagekeken. Gewoon ook zenuwen. Stom hè?! Zaterdag is het nieuwe plaatje gelukkig klaar.
      Fijne dagen vast.

      Like

  3. Oeps weekje niet geblogd, weekje niet gelezen en dan ben je opeens jarig geweest haha. ALsnog van harte feliciteren mag nog altijd toch. Nog veel gezonde en gelukkige jaren gewenst. Ps. Als ik meer tijd heb ga ik je kampeererslagen nog eens lezen.

    Like

Geef een reactie

