Californi-kabbelen

De wereld staat eindelijk even in zijn vrij lijkt wel.
Even ademen.
Even een pas op de plaats.
Pauze
Time out
Relax

Mam houdt zich kranig.
Hoewel de harde wind van vorige week haar wat neerslachtig maakte.
Dat heb ik dus vast van haar.

We rommelen hier wat in huis.
‘Eigen huis en tuin’ life.
‘Hier wil ik een plankje schat.
En kan daar dan een beugel?’.
Rem monteert de nieuwe uitlaat voor de motor, terwijl ik wat Hedera snoei.

-Geloof me:
Na een jaar zie je het gat in je keukenmuur echt niet meer-
Wat zeg ik?
Na een jaar zie je je keukenmuur überhaupt niet meer.
Went echt snel hoor zo’n on-af gestuukte muur.
Erg trendy ook volgens horen zeggen.
Alleen die planken da’s nog wel een dingetje.
GEEN planken bedoel ik dan.
Tenminste. Niet in de keuken.
-en om nou de kopjes op mijn nieuwe toiletplankje te zetten is ook weer zo wat-
Syntia heeft trouwens ook weer kuren.

Ja.
Er is zelfs ruimte
voor een beetje fantasie:
Inez!
Inez, die denkt dat ze veilig is in haar burgertrutten leventje
waarvan ze verwacht dat alles maar zo zal blijven, als het eens was geweest.

Ja, Inez biedt perspectief.
Hoop.
Macht.
Controle.
Zal ik haar een minnaar geven?
Een miljoen?
Een baan?
De mogelijkheden zijn legio.
Nee.
Geen ziekte.
Ja. Ik ga vast nog een hoop lol beleven aan Inez.
Ze gaat er een verschrikkelijk zootje van maken volgens mij.

Ach, en om het af te maken veel -heel veel-
‘Californication’.
Wijntje, kaasje, bank.
-En tussendoor nog even een man met een baard-

Ja.
Alles kabbelt verder.
Kabbelen…
Kabbelen…
Kabbelen…

-als in stilte
voor de storm-

11 gedachtes over “Californi-kabbelen

  1. Wat lief, die reactie van Dhr A. Noniem 😉
    Je batterijen mogen onderhand de oplader weleens in. En het kan me niet schelen wat je voor Inez allemaal in petto heeft; ik hang in elk geval aan je lippen!
    Liefs en een virtuele knuffel,
    Kakel

    Like

  2. Dan valt dit kabbelen nog mee
    Ik hoorde onlangs dat mijn petekind ( een mongool van 39 jaar ) boven van de trap plast (licht dementerend) en dat het spul “kabbelend” van de trap af liep

    Like

  3. Leuk van Noniem. 🙂
    Maar wie is Inez… een nieuwe romanfiguur van jou?

    Je gaat steeds korter schrijven. We hebben je kennelijk geïnspireerd met onze loftuitingen.
    Maar het blijft prettig en goed leesbaar. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling van je.

    Like

    • Hoi Plato. Ik ga niet bewust korter schrijven hoor. Soms leent de tekst zich er gewoon voor lijkt wel.
      Ja, Inez wordt wellicht vervolgd. Beetje tijdgebrek. Al die feestjes. Pfff… Je blog schiet er bij in. Is het woord al vrij gegeven? Ga zo wel even neuzen bij je. Fijne dag Plato.

      Like

Geef een reactie

