Op naar de volgende ronde -met nog een heel klein hoopvol vraagtekentje-

Dinsdag 25 februari

Na het werk ben ik zo moe dat ik zelfs het zachte geluid van de tv niet kan verdragen. Kyl zet hem voor me uit, al is het onder protest.
‘Zal ik dat schema voorlezen mam?’

Twee uurtjes daarvoor had hij me al ge-appt op het werk om me te informeren over zijn dieet. ‘Ik weeg drie kilo te weinig voor mijn lengte mam!’
Nu is hij in mijn ogen nog net niet Te mager maar een paar kilo extra zullen hem zeker niet misstaan. ‘Mag ik van jouw geld even boodschappen doen dan voor dat dieet als ik bij oma vandaan kom?’

Hij leest voor.
‘8 uur: havermoutpap’.
‘Was jij zo vroeg op dan?’
Dat nou niet direct, maar hij had wel een hand ongekookte rijst gegeten, en een lepel pindakaas erachteraan.
‘Zo Vies Mam, heb je dat wel eens gegeten?’
-nee ik ben niet gek-
‘echt zo goor!’
De broccoli en 125 gram biefstuk zijn voor tussen de middag.
‘Hoe moet ik dat nou doen? Dat kan toch niet als ik op school zit?’
Volgens mij leest hij het zelf ook voor het eerst.
‘En dan een ons gerookte zalm’
Toe maar.
‘En voorlopig hoef je ook geen cola en chips meer te kopen hoor.’
Volgens mij heeft hij echt het licht gezien.
‘En wanneer ga je dan voor de eerste keer naar de sportschool?’
Zodra -onze toekomstig sportinstructeur- Roel terug is van vakantie gaat het hele circus dan eindelijk van start.

‘En hoe was het met oma?’
‘O ja, je moet haar even bellen.
Oma moet donderdag al naar het ziekenhuis en tante Lidy kan wel mee’.
‘Bedoel je de afspraak bij de chirurg?’ Ik heb mijn moeder namelijk gevraagd om Lidy daarvoor te vragen, want die dag werk ik.
‘Nee, volgens mij van de longarts’.
‘Die is toch dinsdag?’
Die heb ik juist zo gemaakt omdat ik dan vrij ben.
‘Volgens mij moet ze nu eerder of zo, ze werd gebeld door het ziekenhuis’.
Ik zeg Kyl dat dat waarschijnlijk geen goed nieuws is.
‘O ja, en dat bultje van tante Lidy was geen erge kanker hoor mam, dat snijden ze in 1 keer weg’.
Ow. Was dat ook kanker dan?
‘Gaat lekker zo hè mam, als het zo door gaat hebben we aan het eind van het jaar geen familie meer over’.
We schieten in de lach.
Ondanks dat ik weet dat zijn grap een bloedserieuze ondertoon heeft.
Ik geef hem een knuffel.
Rem is ondertussen al aan het eten begonnen.

Als ik mam bel hoor ik dat Lidy net weg is.
‘Nee, dokter belde, hij komt pas morgen’.
Ik heb maandag een briefje voor hem neergelegd over mams laatste onderzoeken en komende poli afspraken.
Die ziet hij vandaag dan wel.
‘Gaf de poli nog een reden op waarom ze de afspraak vervroegen mam?’
‘Ja, dat is op verzoek van de longarts’.
‘Dat doen ze niet voor niets denk ik mam’.
Zelf is ze daar nu ook bang voor.
‘Maar als jij niet kan dan kan Lidy mee hoor’. Ik weet dat ze veel liever heeft dat ik bij haar ben.
‘Komt goed hoor mam’.
Volgens mij staan er dan toevallig 3 ipv 2 secretaresses ingeroosterd als ik me niet vergis.
‘Natuurlijk ga ik mee. Ik regel het wel op het werk morgen’.

Wordt vervolgd…

6 gedachtes over “Op naar de volgende ronde -met nog een heel klein hoopvol vraagtekentje-

  1. Klinkt niet goed nee, die chirurg zal haar zéker niet willen zien om zijn brandend verlangen te stillen.
    Maar toch, bij héél slecht nieuws maken een paar dagen later ook niet meer uit …. dus toch maar goede hoop houden!
    Zo’n 8x p.dag dieet is lastig, maar soms komt het goed met gezonde tussendoortjes op een vaste tijd, bijv. sultana’s en fruit en niet teveel zware kost. Maar natuurlijk heeft deze knul ook een flinke emotionele opdonder gehad die nog verwerkt moet worden.

    Like

  2. Het lijkt me een tijd om te moeten overleven. Teveel dingen in te kort tijd. Enfin, hopelijk valt het met tante erg mee. En een dieet is lastig (een vriend van mij heeft zo’n glutendieet. Zie maar eens alternatieven voor tarwe te bemachtigen. Dat is heel tijdrovend.

    Veel sterkte Narda. Ik lees en leef met je mee.

    Like

  3. Phoe, om al die afspraken bij te houden heb je haast een prive secretaresse nodig zeg.
    En hoop dat het verzetten door de longarts van die afspraak een onbenulligheidje was, al lijkt het inderdaad in eerste instantie niet goed.

    Like

Geef een reactie

