Interview met mezelf / 100-ste blog

100!

Vandaag plaats ik hier mijn 100-ste blogje.
Eerlijkheidshalve moet ik hierbij natuurlijk vermelden dat ik pas in mei serieus met bloggen ben begonnen hoor.
De blogjes van 11 mei heb ik natuurlijk niet in 1 dag uit mijn mouw geschud. Ach-wel-nee! Die heb ik ergens uit de donkerste krochten van Hyves en FB opgediept, beetje het stof er af geblazen et voila!

Maar des ondanks vind ik dat toch een leuke reden vandaag om mezelf eens te interviewen over mijn ervaringen als blogger tot dusver.
Here we Go:

Narda, vertel me eens, wat vind je nou zo lollig aan bloggen?
Tja. Allereerst helpt het me natuurlijk ook om mijn gedachten een beetje te ordenen. Ik weet van mezelf dat ik in periodes waarin ik weinig mee maak ook vanzelf weinig schrijf. Dat zie ik terug in mijn oude dagboeken.
Daarnaast ben ik ook niet zo’n prater. Ik kan wel praten natuurlijk, maar ik voel me daar vaak veel ongemakkelijker bij als bij schrijven. En vertel ik eens een leuke anekdote, dan komt de clue absoluut niet over haha. -Als ik al zo ver kom hoor, want meestal ben ik halverwege al zonder pardon onderbroken, zonder dat iemand daar ook maar erg in heeft. Story of mij life.
Hier kan ik lekker he-le-maal uitpraten, en pas als ik klaar ben, mogen jullie haha!

En Remco, je man?
Ach, Rem kan lullen!
Hij is verbaal enorm sterk. En vaak grappig en adRem. Mijn privé entertainertje, zeg maar. Geef hem een biertje en je bent de hele avond onder de pannen.
Soms moet ik hem echt een beetje afRemmen als we op een feestje zijn. Hoewel veel mensen dat wel gezellig vinden kan ik me daar soms een beetje aan storen.
Thuis is hij vaak rustig. Gelukkig wel zeg, alsjeblieft! Maar het is een schat hoor.
En hij kan ook best goed luisteren. Als ik zeg dat hij dat moet.
Waar Rem praat, schrijf ik.
Rem is trouwens dyslectisch.

Waar wil je heen met je blog?
Soms zit je in het heden, dan weer in het nu? Vertel eens, hoe zit dat? Ik word er een beetje draaierig van allemaal.

Op het moment speelt het gezin waarin ik geboren ben – mijn ouders en mijn zus- een hele grote rol. Mijn zus heeft zes jaar geleden een heel zwaar herseninfarct gehad en heeft een aneurysma in haar hoofd waaraan ze binnenkort geholpen moet worden. Mijn vader heeft natuurlijk kanker en mijn moeder is heel (heul heul) erg mager en rookt als een ketter.
Om het hard te zeggen: ik zou niet raar opkijken als ik ze binnen een paar jaar kwijt ben.
En heb ik dan nog zin om herinneringen op te halen?
Kan ik dat dan nog opbrengen?
Wat als ik het zelf allemaal dan ben vergeten?

Wat ook mee speelt is de vraag hoe we alle vier geworden zijn wat en wie we nu zijn.
Maar natuurlijk is het gewoon ook leuk hè, gezellig oude herinneringen ophalen.
En voor Kylian is het later misschien ook erg leuk.
Ik kan natuurlijk zien op mijn statistieken dat deze categorie het meest wordt gelezen, er genieten dus meer mensen van mee.

Tot hoe ver ga je door met het vertellen over vroeger?
Ik denk dat ik uiteindelijk de cirkel rond zal willen maken.
Ik heb nog zo veel te vertellen. Verheug me nu al op de jaren ’80!

Ben je ook zelf meer blogs gaan lezen? En welke zijn blogs zijn bij jou het meest favoriet?
Ja, dat lezen gaat vanzelf. Maar ik ben wel redelijk selectief geloof ik. Mijn blogrol pas ik van tijd tot aan. Het zijn stuk voor stuk blogs die de moeite waard zijn om te volgen.
Blogs waar ik het allerallerliefste lees zijn ‘Ingrid Blogs’, ‘Zuster Klivia’, ‘Vila Kakelbont’, ‘Wondelgijn’s pennenstreken en ‘Nanda blogt’.
Nanda is trouwens mijn allereerste volger die wel eens zei: ‘Misschien moet je daar of daar eens kijken, ik denk dat je die blog wel leuk vindt’. Of ‘Misschien moet je wat meer witregels gebruiken’. Dat soort dingen. Dat had ik van te voren niet bedacht. Dat ik er zo’n fijne sfeer zou vinden. En zulke lieve mensen. Ik had niet gedacht dat bloggen zo’n sociaal gebeuren was. Echt niet. Kon me eerst echt niet zoveel schelen of ik nou 3 of 50 volgers zou hebben.
Nu merk ik dat ik die feed-back (en steun!) gewoon heel erg fijn vind.

Wat moet je nog leren in Blogland?
O zoveel. Ik zit nog zo te oetelen.
Had ik vorige week ineens per ongeluk van die deprimerende vetplantjes als front. Kan ik zo maar een uur bezig zijn om mijn blog weer terug te toveren in zijn eigen vrolijke bonte ik-je.
Of een link in een bericht plaatsen.
Weet je hoe lang het trouwens heeft geduurd voor mijn ‘Beauninoblog’ linkje doorklikte naar mijn site?
Uiteindelijk wel gelukt met veel dank aan de zuster.
Ja, ik heb nog wel wat te leren hoor.

Wat zou je nu bijvoorbeeld willen weten?

Misschien kan ik van de gelegenheid gebruik maken door aan de andere bloggers te vragen hoe ik het beste mijn berichten kan beschermen.
Kan ik mijn blog ergens kopiëren? Of maken jullie kopieën in Word?

Je schrijft nagenoeg nooit over je werk. Waarom niet? Is het zo saai daar?
Nee hoor, inspiratie te over op de werkvloer, dat zeker.
Maar ik heb al zoveel om over te schrijven dat ik daar niet eens aan toe kom. Verder vind ik dat ook een beetje eng; Waar begint de scheidslijn tussen wat je wel en niet schrijft? Die lijn ligt voor mij immers misschien ook heel ergens anders dan bij mijn werkgever, collega’s en de patiënten.
Wat ik er wel over kwijt wil: Ik heb een leuke -maar ook voor mij zware!- 32 urige (24-7) werkweek als afdelingssecretaresse in de zorg.

Waar ben je het meest trots op?
Het meest trots ben ik er op dat er mensen zijn -niet veel, ik weet het, maar ze bestaan!- die mij volgen.
Dat vind ik echt heel erg leuk en fijn. Dank jullie wel.
En ook de terugkomers van tijd tot tijd natuurlijk.
Ik voel me om eerlijk te zijn ook best een beetje vereerd dat hele populaire bekende blogsters wel eens bij me komen lezen.

Wat waren zo’n beetje de Google zoektermen waardoor lezers op je blog terecht kwamen?
Even kijken hoor. Nou, een greep:
-vliegen op hortensia
-hormoonyoga in Goes
die heeft wel erg lang moeten scrollen denk ik
-I need Coffee hemdje grijs
Wie o wie?
-doen kat alleen thuis
De kat verveelde zich kennelijk nogal.
-patchwork kussen maken
Sorry, totaal aan het verkeerde adres
-tafeltjes avond waar gaat het over?
Ach gut, en dan komt het mens bij mij terecht, vraag me af of ze überhaupt nog is gegaan?

Tevens ben ik schijnbaar ook tot een soort van medisch naslagwerk / bijbel voor mens en dier gebombardeerd door de Google zoekmachine….
-10 geboden voor Bordeauxdog
-termijngeheugen kip
-mijn Bordeaux dog eet wit brood
-onze bordeauxdog is verwend
-lekkende milt hond
-rotte tanden bij Bordeauxdog
-puppy druppelt urine aan d’r muts
-Bordeauxdog kou
-kat misselijk na wespensteek
-hondenneus schoonmaken
-Bordeauxdog en Tramadol
(?)

-wat is anafylactische shock
-gevoel dat ik op een plooi in mijn sik loop
-wespensteek word blauw
-ontsteking nek
-massage en Diazepam bij nekpijn
-pijn in zitbodje – met een D ja.
-koelelement achillespees?
-Sauna en bijholteontsteking
-waarom moet ik veel water bij heupblessure
-vannacht hele nacht steken hamstring
-heup plopt achterkant
-levensverwachting bij poly -artrose

…Alsmede soort van maatschappelijk vraagbaakje:
-Hoe kom ik in godsnaam als alleenstaande moeder uit de bijstand?

Maar de meest tot de verbeelding sprekende zoekterm voor mij was wel:
– Narda, waar hang je uit?

Is er nog iets wat je kwijt wil aan je lezers?
Neuh. Ik geloof het niet.
Ik hoop dat ze het leuk vonden om wat meer over mij te weten te komen.
Waarom ik blog en zo. En dat ik maar wat doe. En dat ik het zo leuk en gezellig vind.
O ja, en zeg maar dat ze me best een vraag mogen stellen hoor, als ze nog iets willen weten. Altijd goed.

En nu Narda, wat ga je nu doen?
Nou ehh.. Nu ga ik dit interview plaatsen, overlezen, rectificeren, weer lezen, rectificeren, douchen, aankleden, nogmaals lezen, rectificeren, broodje eten en dan net de trein en metro naar mijn werk.

Nog een tip voor je lezers misschien?
Ja, ik zou een dag of wat achter gaan lopen met mijn berichten lezen.
Scheelt een hoop stijl- en spelfouten!

12 gedachtes over “Interview met mezelf / 100-ste blog

  1. Hahaaa….wat een heerlijk blog,daar word ik nou blij van!Leuk om je zo wat beter te leren kennen…een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd!Alle REMmen los….;)

    Like

  2. Leuk blog, Narda! Gefeliciteerd met je 100ste. Dank je wel dat je zo vriendelijk over mij schrijft. Ik voel me vereerd hihi 🙂
    Ik kan je wel leren hoe je een link moet plaatsen hoor!
    En over het bewaren van blogs…ik schrijf ze altijd eerst in Word en dan stuur ik ze naar mijn blog. Als je Word2010 hebt kun je bij “bestand nieuw” kiezen voor “nieuw blogbericht”. Als je klaar bent met schrijven kun je je blog doorsturen naar WordPress. Je moet dan wel ergens bij je instellingen een linkje maken naar WP. Het wordt misschien te technisch zo. Als je er meer over wilt weten, stuur me dan maar een mailtje, we zouden een keer kunnen bellen terwijl jij en ik achter de pc zitten…je weet me te vinden.
    Op naar de 200! Ik lees ze allemaal weer mee hoor 🙂

    Like

    • Hoi Nanda,
      Klinkt inderdaad een beetje technisch, kan me zo moeilijk op zoiets concentreren op het moment. Zal wel veel makkelijker zijn dan ik denk.
      Nou, ik ga er wel eens voor zitten. Maar dat linken moet toch kunnen als je een woord in je tekst selecteert en dan de pagina invult bij het ‘link’ding?
      Mmmm…ga daar ook nog wel eens voor zitten. Valt allemaal niet mee hoor, dat bloggen haha.
      Hoe gaat het verder Nanda=
      Doet mijn vraagteken het weer niet, staat er weer een =.
      Nou ja, het is een vraag dus. Liefs, Narda

      Like

  3. Eerst dacht ik dat het interview bedoeld was, om doorgegeven te worden als “stokje.” Ik schrok me de blaren, maar gelukkig is het een echt interview, en dat maakte meteen alle nieuwsgierigheid in mij wakker.

    Leuk interview! Je hebt niet stil gezeten sinds mei, maar ik had al lang begrepen dat je geen stilzit-typje bent.
    Je bent nog iets vergeten te schrijven wat er na het plaatsen van je blog komt: kijken of je al reacties hebt!

    Zodra ik een blog gepost heb, kopieer ik ‘m naar Word. Eens was ik van plan van elke maand een overzicht te maken en die naar mijn hotmailaccount te sturen (speciaal daarvoor in het leven geroepen) maar ik vergeet het altijd. Sinds februari niet meer bijgehouden.

    Ik schrijf trouwens alles eerst in Word, en kopieer/plak alles dan naar mijn blog. Daar staan tig concepten te wachten om geplaatst te worden, maar om de een of andere reden vind ik de meeste niet goed genoeg. Altijd dat getwijfel… Herken je dat?

    Ik hoop nog veel en vaak bij je te lezen!
    Liefs Kakel

    Like

    • Hoi Kakel,

      Zelf schrijf ik op mijn I Phone. Soms in de trein. Als ik dan wat heb plaats ik het direct op mijn blog.Daar lees ik het dan over, en pas ik het (tig) keer aan, als ik thuis ben lekker op mijn laptop.
      Op het moment heb ik wat jaren ’70 steekwoorden staan bij ‘school’ en tandarts.
      Als ik dan echt ga schrijven kan ik niet wachten om het te plaatsen.
      Dat getwijfel ken ik dus niet, sterker ik ben veel te snel met plaatsen.
      Uit tijdgebrek ben ik gister ook niet eens toegekomen om verder te gaan met rectificeren.
      Bedacht me opeens dat ik om 13:00 uur al op mijn werk zou zijn omdat ik bij twee sollicitatiegesprekken mocht zitten. En ik moest me daarvoor nog voorbereiden…
      Ja, dat ga ik ook doen denk ik: Kopiëren in Word en dan in een maand-map naar mijn Yahoo mail 1 keer in de maand. ik had gehoopt dat er een knopje voor zou zijn ofzo, dat ik gemist had hahaha!
      Dank je wel Mirjam!

      Like

Geef een reactie

