Vrijdag de dertiende

Station Krommenie 06:40
Shit.
Geen OV pas.
Had Kyl even geleend gister.
‘Stop je hem gelijk even terug in mijn tas?’
‘Even uitrusten mam, ik ben zoooow moe’.

Inmiddels in de trein.
We zijn bijna bij station Wormerveer.
Shit.
Daar heb je de conducteur
En door mijn boosheid op Kyl was ik zo afgeleid dat ik vegeten was in te checken in Krommenie.
‘Geeft niks hoor mevrouwtje, doet u nu maar even snel’.

Centraal station
Shit
Kan niet uit checken.
Wat nou weer?
‘Ach mevrouw, even zien.
U bent in Krommenie ingecheckt
en in Wormerveer weer uitgeheckt’.
We lachen samen.

Een aardige conducteur
Geld bespaart
en een aardige mevrouw van de service balie

Vrijdag de dertiende
Kom maar op
Ben er klaar voor!

2 gedachtes over “Vrijdag de dertiende

Geef een reactie

