Juni update-je…

En voor je het weet zit je alweer dik in juli en heb je ineens zomaar heel lang niets hier gepost. Alsof het saai was. Alsof er niets te melden viel.
Misschien wel teveel. Misschien was het wel zo’n ‘Himmelhoch jauchend und zum tote betrubt’maand, dat het even teveel was.
Allereerst was er een hele lieve oom van me overleden. Kanker. Soms heb ik er zoveel moeite mee dat mensen die nog zo midden in het leven staan en van alles ondernemen ziek worden en uiteindelijk (toch) overlijden. Mijn oom was nog steeds ski leraar. Ook een tante die tot voor kort kilometers wandelde zal er binnenkort niet meer zijn. Borstkanker.
Nooit gedronken. Sporadisch een wijntje. En andere mensen, die nooit sporten maar ongezond leven in een steeds kleiner en bekrompen wereldje gaan maar eeuwig door.
Niet dat ik DAAR niet blij om ben, maar ik begrijp het gewoon soms niet….

Even wat leukers nu hoor!
Kylian is geslaagd voor VMBO TL. Hartstikke mooi natuurlijk, alleen jammer genoeg een vijf voor zijn wiskunde waardoor hij niet naar de havo terug mag. Herexamen zag hij niet zitten. En hij had wel gelijk ook, hij had zo zijn best al gedaan, meer zat er gewoon niet in. Ik vind het trouwens nog knap hoor, ik was na drie maanden wiskunde in de eerste van de mavo al volledig het spoor bijster. hij heeft het dus niet van een vreemd. Maar ja, er moest wel een ander school komen natuurlijk. En 1 van de redenen waarom we graag wilden dat hij naar de havo ging, was omdat hij nog niet echt een beeld had van wat hij later zou willen worden. In maart hebben we wel geprobeerd om scholen met hem te bekijken, maar meneer was niet geïnteresseerd. ´Ik heb me toch al ingeschreven op de havo, dat lukt heus wel hoor!´
Maar goed, na een paar avonden bomen met z´n drietjes, kwamen we erachter dat de middelbare hotelschool hem toch wel het allerleukste leek. Voor de zekerheid hem ook maar ingeschreven bij het ROC in Zaandam en bij het HMC voor de opleiding interieuradviseur. Vorige week mocht meneer op gesprek komen bij de hotelschool, en ik kan u het heuglijke nieuws meedelen dat mr. baggypants Ondanks zwarte kroonluchter in zijn oor die ik zelf even over het hoofd had gezien is aangenomen. ´Crocodile Dundee mag alleen nog wel even oefenen met het openbaar vervoer in Amsterdam…
Vanavond diploma uitreiking. Schiet nu al vol, dat beloofd wat…

Tja wat hebben we verder gedaan? Er waren een paar mooie dagen waarop we natuurlijk gelijk lekker ge/bbqed hebben. Lekker vuurtje er na, zaaaaalig.
Verder heb ik mijn café Machiatto geperfectioneerd. Zit sowieso beetje in de kookmodus de laatste tijd. Zal het soms te maken hebben met het nieuwe Smeg zes pits gasfornuis met dat ik binnenkort ga bestellen? Welnee, tuurlijk niet, ben je gek!

Had ik jullie trouwens al verteld dat ik een nieuwe fiets heb gekocht?
Het is een Puch sport/stadsfiets. Met mandje, fietstassen, helemaal compleet!
No more excuses dus, en het werkt! Minstens vier, maar meestal vijf keer per week trapt deze dame zes kilometer weg, door weer en wind als het droog is. En op vrijdag roei ik dan ook nog even bij de fysio denkbeeldig in zes minuten de bosbaan op en neer, en beklim ik de Mount Everest in 10 minuten.
Inmiddels probeer ik de uren op het werk ook wat op te bouwen. Maandag had ik een drukke secretaressedienst op de verloskamers. En ondanks dat ik dat leuker vind dan achter de balie op de kraamafdeling werd het me even teveel. Opeens gingen de lampjes uit en de gordijntjes dicht. Wist niet meer wat ik zou gaan doen, kwam niet meer uit mijn woorden, het was gewoon OP. Nu was het ook wel een drukke dienst gelijk hoor. Zes verloskamers vol en een drukke dagbehandeling. Daarbij was er geen secretaresse op de kraam, dus de verpleging daar belde mij ook met verzoeknummers. Telefoon stond trouwens de hele dag roodgloeiend. `Ach, ik begin gewoon om negen uur en dan zie ik wel waar het schip strand´. Daar dus. Ho. Stop. Halt.
Voelde me de rest van de dag weer net zo ziek als in mei, maar een nacht slaap heeft me goed gedaan, dus gister weer vier uurtjes administratie gedaan. Voel me nog steeds niet helemaal top maar ´t komt wel goed, maar misschien iets langzamer dan ik zou willen. Maandag bedrijfsarts.

Afgelopen zondag weer een klein stukje achter op de motor gezeten. Rem heeft hem weer gerepareerd, maar twijfelt nog steeds over een nieuwe motor. En nu is het de vraag die daar enorm mee samenhangt of ik met die stomme heup van me nog wel achterop kam zitten. Het ging. Het ging, maar echt fijn was het niet. Meer last acchteraf. Maar jee, wat was het leuk! En wat was het gezellig met Karin en Steef die voor de eerste keer op hun nieuwe motor mee reden. Moet ik dan alles wat pijn doet gaan laten voortaan?
Ik wou maar dat ik wist of het allemaal beter zal worden. Of het over zou gaan. Alles, die stomme zeurpijn waar ik zo vaak wakker van word ´s nachts, of waarvan ik niet meer weet hoe ik moet zitten – liggen ´s avonds, en die stomme moeheid die me soms zo enorm overvalt.

Het regent. Straks boodschapjes doen. Bieb. En even het hoognodige hier in huis.
Koken hoef ik niet, er is nog genoeg over van gisteren gelukkig.

Vanavond is het feest!

20130703-121513.jpg

20130703-121534.jpg

20130703-121550.jpg

20130703-121602.jpg

20130703-121610.jpg

20130703-121621.jpg

20130703-121716.jpg

20130703-121728.jpg

20130703-121741.jpg

20130703-121755.jpg

20130703-121802.jpg

20130703-121809.jpg

20130703-121817.jpg

20130703-121825.jpg

5 gedachtes over “Juni update-je…

  1. Hallo Narda,

    Leuk dat je ook een blog begonnen bent.
    Prachtige kippen en katten heb je trouwens 😉

    Ik wens je nog veel plezier met het bloggen en een hele fijne (zonnige) zondag.

    Vriendelijke groetjes vanuit Frankrijk,
    Cilia

    Like

Geef een reactie

