Vakantie voorbereidingen

Vakantievoorbereidingen zijn in volle gang. Tenminste, bij Rem dan. De rugzakken zijn eerder deze week al van de schuurzolder opgediept ( inclusief wasknijpertjes, ductape, vuilniszakje, tie- rips en pleistertjes anno ’99. Manlief was kennelijk ook ver voor mijn tijd nogal multi- fulti!) de reisverzekering is afgesloten, de vliegtuigstoeltjes zijn gereserveerd, er is van alles en nog wat uitgeprint, en nu is hij weer bezig – puntje van zijn tong uit zijn mond- met eoa ‘ TE DOEN’ lijstje – in zijn mooie nette handschrift- terwijl ik nog niet verder ben gekomen dan prakiseren hoe ik mijn multi- fulti * zeg maar gerust mijn beste aankoop ooit* tandenborstel/monddouche in godesnaam ongezien mijn koffer in krijg. Nee, Ik ben niet zo van de planning, ik ben nou eenmaal een mens van het alleralleraller- nee: ALLERLAATSTE moment . Geef me een verlopen paspoortje, een zoekgeraakt vliegticket, een vergeten bankpas en een uurtje, en ik ben op mijn best! Rem niet. Rem is nl. nogal een beetje van de planning. …..” Heb je je ouders nou al gebeld voor die koffer?” Oeps, vroeg hij gister ook al. K#T!!! Glad vergeten. …Zal straks wel even doen….Oké, oké , doe het nu wel….

” Mam, heb je die koffer nog voor me te leen? Kom ik morgen even met de jongens langs…” ( stilte) Dan ” hier is je vader”….. (Pap, nu aan de telefoon, dit kon wel es even gaan duren …)
“Pap, mag ik die koffer nog lenen?” antwoord: ” He?…….. Nadda???” ( mijn vader kan ook de ‘R’ OOK niet zeggen, is daarnaast zowat stokdoof, maar weigert sinds jaar en dag een gehoorapparaat te dragen. Maar gelukkig noemt hij me vandaag geen Fenna, wat op zich al een aangename verassing is. ” Ja, die KOFFER!…weet je wel ?……..
Waar we het van de week over hadden op de veranda”…..(heeft ie natuurlijk helemaal niets van meegekregen toen, en maar knikken, en maar knikken……) Dan: …..”Schat, waar heb JIJ die sleutels van de koffers gelaten?” ( Ja hoor, daar gaan we)
” Ikke? ……Maar Klaas die berg jij toch altijd op?” ….En terwijl mam zoekt op alle door pap aangewezen plekken verneem ik de laatste ontwikkelingen over Pa zijn zere rug. ” Ga morgen dan naar de dokter, misschienje een verwijskaart voor de fysio? ” …….”FYSIO JA! ” ….Maar nee, dat is nergens voor nodig. (Echt, als we allemaal zo waren als mijn ouders betaalden we allemaal nog geen 25 euro per maand voor de ziektekostenverzekering). Gelukkig, mam weer, met op de achtergrond het al verwachte: -” Schat, ik zei het toch dat ze daar lagen!’ – van pap.
” Ja mam, morgen kom ik langs,….Ja, MET de jongens …..moet eerst even naar de tandarts…. ja vorige week ook al ja,….maar beter nu…in tussen al weer twee vullingen kwijt….misschien morgen wel drie ja…..Nee, zou mij ook niets verbazen…Nee, Rem heeft geen tijd. Hij is nogal druk, …..To do-lijstje weet je wel?!……ja, wat-ie -allemaal -nog -moet -doen -ja….Ga daarna nog eerst even Zaandam in…. ja met de jongens…. Ff naar de bieb…….ja, waterschoenen , slippers voor Ael, puistenspul voor Kyl en bikini voor mij…..Ja, ze gaan maar mooi mee……Ja, Dan Ook Ja…..
……Nee, die had ik nog NIETmam….”

…..Ja wat kijkt ie nou?……. . ” Je had toch laatst al een bikini gekocht?……. Hoezo veel te klein?……. Ik vond hem anders wel mooi staan…” (Dream on Rem…)….Keurige letters vullen zijn A4, met ik zou niet weten wat. ” Wil je morgen mijn haar nog even doen?” Ben gek op dat klusje, altijd heimelijk al kapster willen zijn ( hè Lins?) “Tuurlijk lief”. …….(Misschien mag ik dan wel op zijn lijstje erbij? Ja, hij is immers toch al zo lekker bezig?)…Kun je ‘sieraden Nar’, en ‘ nagels lakken’ er ook even bij zetten?” Leuk geprobeerd maar nee. Daar moet ik zelf maar een lijstje voor maken. Flauw hoor. Pfff…..! Nou oké, Begin ik zelf wel een lijstje:

Nar Morgen DOEN:
Tandarts, bieb, Zaandam, ouders.

Nar Dinsdag DOEN: wasjes, kofferje, Rem zijn haar , huisje, loopje, badje , nageltjes en slaapje….

Hoe moeilijk kan het zijn?

Nou alleen die tandenborstel/ monddouche nog mee zien te smokkelen….

Geef een reactie

