Oudejaars overpeinzingen

Tja, Oudejaarsoverpeinzingen. Wat moet je ermee? Wat heb je eraan? En: Wat kun je er mee doen?

Wat ik ermee doe?
Persoonlijk flikker ik de ene helft overpeinzingen in een blogje en stuur ze met hoopvolle gedachten langs de digitale snelweg naar All over the world, in de stellige overtuiging dat ze uiteindelijk Daar zullen aankomen Waar ze wenselijk zijn. Just to make sure print ik ze nog even uit, laat ze thuis lezen en stop ze vast in mijn jaszak voor op mijn nieuwjaarsvuurtje….

De andere helft verwerk ik in mijn alom geroemde appelflapbeslag, samen met wat Geloof, Hoop, en Liefde. Daar kun je overigens nooit teveel van gebruiken, dus hier ben ik zeer scheutig mee. Ook met het uitdelen van de flappen…

Mijn mannen doen dat anders.
De kerstvakantie stond voor Kyl bijna geheel in het teken van VUURWERK-MARKTONDERZOEK. Folders, internetsites, etalages, noem het maar op: hij kan ze dromen. Af en toe tot vervelens- aan- toe-ik -weet-het-onderbroken door Sire voorlichtingsfilmpjes door ondergetekende!

En ja, mijn mannen staan nu dus ergens in een lange rij met andere mannen en 1 vrouwspersoon die vast zojuist verkleumd achteraan heeft gesloten (zij stond per abuis in de verkeerde rij, t.w. die van de oliebollenkraam, maar dat is een ander verhaal!) zich te verlekkeren aan talloze bommen en granaten. Mijn kleinste man mag vandaag EINDELIJK zijn -speciaal-voor-het-vuurwerk-gespaarde-centjes uitgeven. En mijn grote man -Die-Echt-Waar-Helemaal-Niets-Om-Vuurwerk-Geeft zal straks weer zijn 1001-kleuren-vuur-bal-spuwend-geval a slechts 75 euro -‘speciaal-voor-jou- Want-dan-wil-je-ook-wel-iets-Moois-toch?…Pop???-‘ naast de rotjes en gillende meiden van Kyl op tafel tronen. Laat ik er maar even heel goed naar kijken straks…
En, believe me, op 1 januari 00.01 sharp zullen we weer buiten staan, hebben mijn mannen de aansteeklonten al ontstoken Wat zeg ik: Is de eerste pijl al onderweg!
Onder het mom van ‘Huppetee, Weg Er Mee’ zal ik dan (hoogstwaarschijnlijk weer alleen ja) de Fik in mijn overpeinzingen steken met 1 schuin oog nauwlettend op zoon-lief gericht mezelf afvragend waar zijn vuurwerkbril nou toch is gebleven. Uiteindelijk zal mijn vreugdevuurtje lekker branden. Prima te verteren met bubbeltroep, maar persoonlijk heb ik liever een gluhweintje, dussss….
En dan zal ik lekker lang diep weggedoken in mijn vuurwerkproofjas staan staren in mijn rustgevende vlammetjes terwijl de mannen met verbijsterend veel energie en enthousiasme in de weer zijn. Mijn vuurtje is lekker warm, knus, en kost geen drol…

Ja, zo zal het hoogstwaarschijnlijk wel weer gaan…

Nu alleen nog even flink HOPEN dat -als alle nobele gedachten, al die Hoop, dat Geloof en Liefde van mijn lief -a 75 euries- niet weer precies op het moment de wereld in geschoten zullen worden als Pop NET EVEN binnen is om de wijn op te warmen en haar flappies te halen zoals alle voorgaande jaren!

!!!!!!!!WAARVAN DUS AKTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie

