Onbewust asociaal (Sire!)

(5 mei 2009)
Onbewust asociaal (Sire!)
IKKE?
Valt me idd op dat veel mensen onbewust asociaal gedrag vertonen. Anderen dus. Niet ik. Dacht ik tot gisteren. Laten we mijn ergernissen eens even op een rij zetten:
Allereerst erger me dood aan mensen die op zaterdag middag hun ‘kids’ met zo’n babyboodschappenkarretje door een volle AH laten cruisen, vreselijk! Doe dat op maandagmorgen ofzo… En dan die mensen in die invalidekarretjes. Die hebben gewoon eenpact gesloten met die vaders en moeders, kan niet anders want ze zijn er altijd op de momenten dat ik daar ook ben en het maakt niet uit hoe laat dat is… I hate it. (Maar misschien werken ze de rest van de week wel 40 uur, wie ben ik?) O, en dan heb je nog de ‘bieb’-moeders. Laat dat kind toch alleen het laatste boek erdoorheen jassen als er een rij van vijf achter je staat, en niet alle twaalf drie keer! En ja, dat zijn vast dezelfde moeders als die ik in de AH tegen het lijf loop!
(En ja, ik ben ook een moeder, en Nee, dat mocht mijn kind niet nee. Ook al zeurde hij nog zo erg!)

Wat ergert mij verder: Nou ja, het openbaar vervoer natuurlijk: MP3’s in de trein die zo hard staan dat het gewoon onmogelijk is om te lezen. Bellende mensen. Nee, niet zij die kort en bondig hun mobiel nuttig gebruiken, maar die totaal onzinnige gesprekken (in mijn oren dan)voeren. Of die vrouwen die met hun kennissen gaan praten en BLIJVEN praten terwijl ze toch net zo duidelijk als ik moeten kunnen zien dat die ander wil lezen. Echt een bord voor hun kop.
Of egoisme?
Ha, de auto:
De schuinparkeerders, kent u ze? Ook van die vreselijke typjes. Zetten hun auto zodanig neer dat ik er net niet meer tussen pas. De achteruit-inparkeerders idem! Hadden ze nog een halve meter naar achteren gereden, kon de mijne er nog precies tussen.

Maar goed, zelf schijn ik ook dus onbewust associaal te zijn. Gisteren kreeg ik een reprimande van de conducteur. Het was half drie, en bevond mij ALLEEN in de coupe. Leek me een prima momentje om nog even een kwastje over mijn nageltjes te strijken. Toch?
“Mevrouw, beseft u wel dat uw nagellak drie coupe’s verderop nog te ruiken is?” Persoonlijk vind ik de geur van nagelak te prefereren boven de zweet- en knoflookluchten waarin ik mij soms bevind. En dat is toch ook onbewust associaal, of niet dan?? De conducteur is in geen velden of wegen te bekennen als ik mij stoor aan die MP3’s enzo. En als hij of zij er al is dan wordt er niets van gezegd. Dat is nl. veel gevaarlijker dan mij aanspreken op mijn nagellakje, begrijp het best hoor.

Ach, onbewust asociaal, zijn we het niet allemaal?

Geef een reactie

