Gelukkig nieuwjaar toen en nu

Stond vannacht met Kyl voor de tuindeuren -het siervuurwerk dat we eerder vandaag samen hadden gekocht was allang al weer op- te kijken maar een vuurwerkshow van jewelste uit ‘ Van-achter- het -park’, terwijl Guus Meeuwis zong: ” Dat komt door jou”.

Ik sloeg mijn armen om de zijne. ‘Weet je nog? Die oudejaarsavond
in 2001?’ en tegelijk besefte ik dat hij dat natuurlijk nooit meer zou kunnen weten. Hij was toen immers pas vier geweest. Eerder die avond hadden we ons eigen partijtje al gevierd, hij met een Wicky + pannenkoek + stroop + Suiker, en ik met Irish Coffee en een super-mega garnalencocktail-dinersize! -en we dansten. Ik in mijn mooiste jurk, hij in zijn mooiste PJ’s op ‘I Will survive’, dansten, zongen en renden we achter elkaar door de kamer, over de bank, de tafel, de hal, door de keuken en weer terug over de bank. Samen, hikkend van de lach. Wat hadden we een onderbroekenlol met z’n twee. Daarna was Kyl gaan slapen terwijl ik naar ‘Gone with the wind’ had gekeken, in afwachting op het moment dat ik Kylian kon wekken voor het vuurwerk in het zuiden.
En terwijl ik hem even later had opgetild, en hij met zijn slaperige hoofdje op mijn schouder, zijn oogjes half open naar het vuurwerk keek, had ik hem gezegd dat het goed zou komen, allemaal. Alles. En altijd. Net zo lang tot het vuurwerk voorbij was en ik hem weer zachtjes in zijn bedje had gelegd en toegedekt.

Daaraan dacht ik allemaal. Vannacht Terwijl ik samen met Kyl weer naar het vuurwerk in het zuiden keek. Mijn armen weer net als toen om de zijne, en we in stilte luisterden naar ‘Laat mij in die waan’ van Guus Meewis….

Gelukkig Nieuwjaar!!!

Geef een reactie

