Facebook

Facebook. Ik vind het leuk. Zoals ik ook veel leuk vind wat er op geplaatst wordt. You name it, and I like it! Paarden, poezen, schildpadje, borduurwerkjes, kids, maakt niet uit wat voor foto je er op flikkert, je kunt er bijna blindelings op vertrouwen dat er altijd wel iemand is – ik namelijk!- die het wel weet te waarderen. En niet eens zozeer om de foto’s -an sich-, maar gewoon het feit dat een fb friend iets wat voor hem of haar belangrijk is op dat moment met mij wil delen vind ik gewoon hartstikke te gek! En zelf vind ik het gewoon ook heerlijk om te delen. -Wat niet altijd een even briljant idee ( lees: zeeeeer slecht, ondoordacht, nou ja ronduit STOM ) met een slok op maar, soit! That’s part of me too! – Deel ik nou echt alles op fb? Nou nee hoor, echt niet. Stel je voor! Jullie oren zouden niet meer ophouden met flapperen. Zou trouwens wel leuk zijn als iedereen alles wat ie dacht lukraak op fb zal knallen. Wordt er natuurlijk wel een stuk interessanter door.
Btw: Ik deel trouwens wel met iedereen hetzelfde zonder onderscheid te maken. Naast het feit dat ik veel like, ben ik ook altijd wel te porren voor een reactie. Woord van troost nodig? I’ll be there! Ga je sporten, chocomelk drinken, borrelen, verjaardag vieren? Veel plezier hoor! Kind over/ geslaagd? Toppertje!! Maar goed, tot zover dus mijn Facebook activiteiten. Laten we het
eens over jullie hebben;-)

Nu ben ik niet zo van het in hokjes plaatsen van mensen maar toch kun je duidelijk onderscheid maken tussen de visueel ingestelde en de verbaal ingestelde vrienden, en vrienden die zowel visueel als wel verbaal zijn ingesteld Mee eens?

Daarnaast heb je de vrienden die veel over hun eigen leven plaatsen. I like, like, like it so much, dat jullie dat delen, dank jullie wel;-), en vrienden die alleen de foto’s en/ of teksten / van anderen / plaatsen. (En sommige plaatsen ook volstrekt onbegrijpelijke onzin terwijl ze er zelf geen weet van
hebben, maar dit terzijde;-)
Vaak ook allemaal leuk, maar veel minder interessant natuurlijk.
Uiteraard bestaat er natuurlijk ook een mengvorm van beiden.
Mee eens tot zover?

Goed. Verder kan ik een duidelijk onderscheid maken tussen de vrienden die altijd reageren -No matter wat ik plaats (lief, dank jullie wel!), vrienden die soms reageren, vrienden die in de wandelgangen ‘real life’ achteraf reageren (leuk!) en vrienden die Echt Helemaal Nooit reageren.

Die laatste groep valt dan weer onder te verdelen in subcategorieën facebook
vrienden die 1: eigenlijk nooit op FB kijken.
2: vanwege hun baan hun FB activiteiten binnen de perken willen houden,
begrijpelijk.
3: Kwestie van smaak. Je hebt nou eenmaal vrienden die het gewoon echt nooit leuk vinden, ook al plaats je een naaktfoto van jezelf in handstand op een roze olifant! (Misschien niet zo’n goed voorbeeld).

Goed, dan komen we nu bij de hamvraag: Heb ik daar problemen mee?
Neuh! Zolang deze vrienden het heimelijk soms wel leuk vinden, maar gewoon geen zin hebben om mij dat te laten weten, of het gewoon echt niet leuk vinden, geen probleem!

Maarrrrrr….
Zodra deze vrienden achter mijn rug om tegen anderen kritiek geven op alles en nog wat dat ik op FB plaats heb ik daar wel degelijk problemen mee.
Dan zijn het namelijk geen echte Facebook vrienden van mij.
Nee, dan zijn het in mijn ogen een stelletje zeikerds, die hoogstwaarschijnlijk zelf nooit het risico durven te lopen ook maar iets te plaatsen waarover heel misschien, ooit, iemand wel eens een negatieve mening zal kunnen hebben. Stel je voor!

Inmiddels heb je jezelf vast al bewust of onbewust in een bepaald hokje
geplaatst.

Mocht je jezelf nou terug vinden in het aller-allerlaatste hokje
wees dan een held en un- friend me oké ?
Lullen we nergens meer over!
Is dat probleem ook weer opgelost.

En tegen de rest van mijn vrienden zeg ik graag:
Schroom niet, plaats je een slag in de rondte, er is altijd wel iemand die het liked:

IK NAMELIJK!!!!

Een gedachte over “Facebook

  1. Pingback: Oproep: Nationale ontlurkdag | Beaunino

Geef een reactie

